Mikä on All-Trac? Ominaisuudet ja tekniset tiedot

Mikä on All-Trac? Ominaisuudet ja tekniset tiedot

All-Trac on kokoaikainen nelivetojärjestelmä, jota asennettiin joihinkin Toyotan autoihin vuosien 1988 ja 2000 välillä. Sen kehitti vuonna 1986 japanilainen autonvalmistaja Toyota Motor Corporation ja sen alkuperäinen nimi oli GT-Four. Tuolloin sitä pidettiin vallankumouksellisena, koska siinä oli lukittava keskitasauspyörästö. Sitä ennen sellaista ei oltu tuskin koskaan nähty henkilöautoissa.

All-Tracin muotoilu ja miten se toimii

Järjestelmän ensimmäisessä versiossa voimansiirron teho vääntömomentti syötettiin keskitasauspyörästölle, joka oli integroitu etutasauspyörästöön. Tämän jälkeen teho jaettiin tasaisesti akselien välillä. Pyörän pitoa parannettiin kaikilla pinnoilla. Jakovaihteiston manuaalinen lukitus oli myös mahdollista manuaalisesti käyttämällä ”Center Diff. Lock” -painiketta, joka sijaitsi ohjaamossa. Kun sitä oli painettu, akselit kytkettiin tiukasti toisiinsa ja etu- ja takatasauspyörästöjen potkuriakselit pyörivät samalla nopeudella.

Viskokytkin korvasi keskitasauspyörästön myöhemmin.

All-Tracilla varustettuja autoja

Malli Tuotantovuodet Varustetasot, jotka sisältävät järjestelmän Moottorin tilavuus, l Moottorin teho, hv
Camry V20 1988–1991 DX, LE 2 82–140 
Corolla E90 1988–1992 Standard ja SR5 1,6 95–125 
Previa XR10 1990–1999 DX, LE 2,4 135
Celica А60 1988–1993 Standardi 2 203–205
RAV4 XA10 1995–2000  2 119–129
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja