Mikä on S-AWC? Ominaisuudet ja tekniset tiedot

Mikä on S-AWC (Super All Wheel Control)? Ominaisuudet ja tekniset tiedot

S-AWC (Super All Wheel Control) on patentoitu ajoneuvon dynaaminen ohjausjärjestelmä, jota on asennettu Mitsubishin nelivetoisiin autoihin. Se on ollut käytössä vuodesta 2007 lähtien. Järjestelmä ohjaa sitä, kuinka paljon vääntömomenttia välitetään kullekin pyörälle. Tämä parantaa ajoneuvon dynamiikkaa, hallittavuutta, turvallisuutta sekä maasto-ominaisuuksia.

Miten S-AWC toimii

S-AWC:llä varustettujen autojen neliveto voi olla kokoaikainen tai vaihtuvatoiminen. Elektronisesti ohjattua monilevykytkintä tai symmetrisesti vääntömomentin jakavaa keskitasauspyörästöä käytetään vääntömomentin jakamiseen akselien välillä. Hybridiversioissa akseleiden välillä ei ole mekaanista kytkentää. Taka-akseli toimii sähkömoottorilla.

S-AWC optimoi seuraavien järjestelmien toiminnan:

  • AYC (Active Yaw Control): Tämä ohjaa pyörien tasauspyörästöä ja ohjaustehostinta. Järjestelmä jakaa vääntömomentin kaikkien neljän pyörän välillä tieolosuhteista riippuen.
  • ASC (Active Stability Control; aktiivinen ajonvakautusjärjestelmä): Tämä auttaa ylläpitämään aiottua reittiä hidastamalla luistavaa akselia ja vähentämällä moottorin vääntömomenttia.
  • Sport ABS: Tämä parantaa jarrutustehoa kaarteissa ja estää luistamista.

S-AWC:n tekniset ominaisuudet

Vetotapa Vääntömomentin jakautuminen Tilat Tällaisella vetotyypillä varustetut Mitsubishi-mallit
akseleiden välillä pyörien välillä
Vaihtuvatoiminen neliveto Monilevykytkin kytkee taka-akselin, kun se havaitsee etummaisen luistavan. AYC ohjaa ohjaustehostinta, aktiivista etutasauspyörästöä ja jarruja. Eco: Polttoaineen säästämiseen. Lumi: Liukkaille pinnoille. Normaali: Kuiville teille. Lukitus: Maaston pinnoille. Outlander
Hybridi-neliveto Twin Motor -nelivetojärjestelmä ohjaa kahta sähkömoottoria, joilla molemmilla on oma akseli. AYC hidastaa luistavia pyöriä käyttämällä jarrumekanismeja. Normaali: Hyvillä pinnoilla ajamiseen. Nelivedon lukitus: Maasto-olosuhteisiin. Outlander PHEV
Kokoaikainen neliveto Keskitasauspyörästö jakaa moottorin vääntömomentin suhteessa 50:50. AYC ohjaa jarruja ja aktiivista tasauspyörästöä. Asfaltti: Kuiville pinnoille. Sora: Märille ja likaisille pinnoille. Lumi: Liukkaille pinnoille. Lancer Evolution
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja