Milloin vaihtaa Jarrulevyt BMW 1 SERIES -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW 1 Coupe (E82) 118 d, BMW 1 Coupe (E82) 120 d, BMW 1 Coupe (E82) 120 d, BMW 1 Coupe (E82) 120 i, BMW 1 Coupe (E82) 118 d, BMW 1 Coupe (E82) 120 i, BMW 1 Coupe (E82) 120 d, BMW 1 Coupe (E82) 125 i Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takajarrulevyt BMW 1-serja E82 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jarrulevyt taakse BMW E82-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrulevyt 1 Coupe (E82) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – BMW E82. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Jarrurasva
Kuparitahna
Hylsyavain nro 16
Kuusiokolokärki nro H6.
Kuusiokolokärki nro H7.
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Kierreleuan väännin
Iskutaltta
Sorkkarauta
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jarrulevyt – BMW E82. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Vaihda jarrulevyt BMW E82 autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Huom! Kaikki työ BMW E82 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt BMW 1 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa BMW 1 SERIES -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota pyyhkimen varren kotelo.
  3. Vaihe 4
    BMW 1 SERIES Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jarrulevyt itse BMW 1 SERIES -autoon
    Tue pyörät kiiloilla.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa BMW 1 SERIES -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt BMW 1 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto BMW 1 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jarrulevyt – BMW E82. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  8. Vaihe 9
    BMW 1 SERIES -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt BMW 1 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrupalat kulumanilmaisimesta. Käytä sorkkarautaa.
    Huomio!
    Kaikissa autoissa ei välttämättä ole jarrupalan kulumisenilmaisimen anturia.
  10. Vaihe 11
    BMW 1 SERIES Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jarrulevyt itse BMW 1 SERIES -autoon
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    BMW 1 SERIES -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt BMW 1 SERIES -autoon - vinkkejä
    Irrota jarrusatulan pidätinjousi. Käytä sorkkarautaa.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset BMW 1 SERIES -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrulevyt – BMW E82. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: BMW 1 Coupe (E82) 135i 3.0 2012 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Irroita jarrupalat.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt BMW 1 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa BMW 1 SERIES -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  18. Vaihe 19
    BMW 1 SERIES Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jarrulevyt itse BMW 1 SERIES -autoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa BMW 1 SERIES -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä iskutalttaa.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt BMW 1 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrulevyt.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto BMW 1 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  23. Vaihe 24
    BMW 1 SERIES -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrulevyt – BMW E82. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt BMW 1 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna jarrulevyt.
  25. Vaihe 26
    BMW 1 SERIES Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 9 Nm vääntömomentilla.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jarrulevyt itse BMW 1 SERIES -autoon
    Asenna jarrusatulan kehikko paikoilleen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW 1 Coupe (E82) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW 1 Coupe (E82) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
BMW 1 Coupe (E82) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy BMW 1 Coupe (E82) 135i 3.0 - vaihto nõuanded
    TOP 6 WD-40-niksiä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt BMW E82 120 d - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos moottorin merkkivalo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - BMW 1 Coupe (E82) 123 d Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt BMW E82 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 auton sisätilojen puhdistusvirhettä | AUTODOCin vinkit