Milloin vaihtaa Jarrulevyt KIA SORENTO -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
KIA SORENTO I (JC) 3.8 4WD, KIA SORENTO I (JC) 3.3 V6 4WD, KIA SORENTO I (JC) 3.5 V6 4WD, KIA SORENTO I (JC) 2.4, KIA SORENTO I (JC) 2.5 CRDi, KIA SORENTO I (JC) 2.5 CRDi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu jarrulevyt, etu jarrupalat KIA SORENTO BL -merkkiseen autoon OHJEVIDEO

Kuinka vaihtaa jarrulevyt eteen KIA Sorento JC-autoon – vaihto-ohje
Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – KIA Sorento JC. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Tiivisteaine
Rasva jarrusatulan liukutappeihin
Kuparitahna
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 17
Vannehylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Philips-ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrulevyt – KIA Sorento JC. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Vaihda jarrulevyt KIA Sorento JC autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Huom! Kaikki työ KIA Sorento JC -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt KIA SORENTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa KIA SORENTO -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 3
    KIA SORENTO Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 21.
  4. Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 5
    Vaihtaa Jarrulevyt itse KIA SORENTO -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. KIA Sorento JC
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa KIA SORENTO -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt KIA SORENTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto KIA SORENTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 9
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 10
    KIA SORENTO -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt KIA SORENTO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrulevyt – KIA Sorento JC. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. Vaihe 12
    KIA SORENTO Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jarrulevyt itse KIA SORENTO -autoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 14
    KIA SORENTO -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 15
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt KIA SORENTO -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  14. Vaihe 17
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset KIA SORENTO -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  15. Vaihe 19
    Tee se itse -vaihto: KIA SORENTO I (JC) 3.5 V6 4WD 2016 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Irroita jarrulevyt.
  16. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt KIA SORENTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  17. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa KIA SORENTO -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna jarrulevyt.
  18. Vaihe 22
    KIA SORENTO Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 9 Nm vääntömomentilla.
  19. Vaihe 23
    Vaihtaa Jarrulevyt itse KIA SORENTO -autoon
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrulevyt – KIA Sorento JC. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  20. Vaihe 24
    Kuinka poistaa KIA SORENTO -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita liukutapit jarrusatulasta.
  21. Vaihe 25
    Puhdista jarrusatulan ohjaustapit.
    Vaihe 26
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt KIA SORENTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Käsittele jarrusatulan liukutapit. Käsittele jarrusatulan liukutapit jarrusatularasvalla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata KIA SORENTO I (JC) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
KIA SORENTO I (JC) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
KIA SORENTO I (JC) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy KIA SORENTO I (JC) 3.5 V6 4WD - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt KIA Sorento jc 2.5 CRDi - vaihtovinkit
    Mitä tarkistaa käytettyä autoa ostaessa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - KIA SORENTO I (JC) 2.4 Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä moottoritilassa työskenneltäessä | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt KIA Sorento jc vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit