Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.0 TDI, AUDI A6 Avant (4F5, C6) 2.0 TDI

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujarrulevyt AUDI A6 (C6) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Vaadittavat työkalut:
Vaadittavat työkalut:
Teräsharja
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Torx-kärkihylsy T30
Kuusiokolokärki nro h7.
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 17
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrulevyt AUDI A6 C6/4F autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Jarrulevyt Audi A6 4f2 2004 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Avaa konepelti.Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Kuinka vaihtaa AUDI A6 (4F2, C6) 3.0 TDI quattro 2005 -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Audi A6 4f2 2.0 TDI 2006 Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihtaa Jarrulevyt itse AUDI A6 (4F2, C6) 2.7 TDI 2007 -autoon
    Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  5. Kuinka poistaa AUDI A6 2.0 TFSI 2008 -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  6. Kuinka vaihtaa Jarrulevyt AUDI A6 (4F2, C6) 2009 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Irrota pyörä.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto Audi A6 4f2 3.0 TDI quattro 2010 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Irroita jarrupalat kulumanilmaisimesta.Käytä sorkkarautaa.
    Huomio!
    Kaikissa autoissa ei välttämättä ole jarrupalan kulumisenilmaisimen anturia.
  8. AUDI A6 2011 -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Avaa jarrupalat.Käytä sorkkarautaa.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt Audi A6 4f2 2004 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset.Käytä sorkkarautaa.
  10. AUDI A6 2.4 Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä kuusiokoloavainta nro H7.Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihtaa Jarrulevyt itse Audi A6 4f2 2006 3.0 TDI quattro -autoon
    Vaihe 11
    Irrota jarrusatulan pidätinjousi.Käytä sorkkarautaa.
  12. A6 (4F2, C6) 2.0 TFSI 2007 -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Irroita jarrusatula.
    AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  13. Kuinka vaihtaa Jarrulevyt AUDI A6 (4F2, C6) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Irroita jarrupalat.
  14. Vaiheittaiset suositukset Audi A6 4f2 2009 2.0 TFSI -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 21.Käytä kiintolenkkiavainta.Käytä kierreleuan väännintä.
  15. Tee se itse -vaihto: AUDI A6 (4F2, C6) 2.4 2010 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Vaihe 15
    Irroita jarrusatulan kehikko
  16. Kuinka vaihtaa Jarrulevyt Audi A6 4f2 2004 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 16
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeetKäytä Torx-avainta T30.Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Kuinka vaihtaa AUDI A6 (4F2, C6) 3.0 TDI quattro 2005 -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Irroita jarrulevyt
    Vaihe 18
    Puhdista pyörännapa.Käytä teräsharjaa.Käsittele kontaktipinta.Käytä kuparitahnaa.
  18. Audi A6 4f2 2.0 TDI 2006 Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 19
    Asenna jarrulevyt
  19. Vaihtaa Jarrulevyt itse AUDI A6 (4F2, C6) 2.7 TDI 2007 -autoon
    Vaihe 20
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet.Käytä Torx-avainta T30.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 9 Nm vääntömomentilla.
  20. Kuinka poistaa AUDI A6 2.0 TFSI 2008 -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 21
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä.Käytä teräsharjaa.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  21. Kuinka vaihtaa Jarrulevyt AUDI A6 (4F2, C6) 2009 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 22
    Asenna jarrusatulan kehikko paikoilleen
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto Audi A6 4f2 3.0 TDI quattro 2010 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 23
    Kiinnitä jarrusatulan kehikkoKäytä hylsyä nro 21.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 75 Nm vääntömomentilla.
  23. AUDI A6 2011 -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 24
    Käsittele jarrusatulan mäntä.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt Audi A6 4f2 2004 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 25
    Paina jarrusatulan mäntä sisään.Käytä jarrusatulan männän kääntötyökalua.
  25. AUDI A6 2.4 Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 26
    Asenna jarrupalat.
  26. Vaihtaa Jarrulevyt itse Audi A6 4f2 2006 3.0 TDI quattro -autoon
    Vaihe 27
    Asenna jarrusatula paikoilleen ja kiinnitä se.Käytä kuusiokoloavainta nro H7.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 35 Nm vääntömomentilla.
  27. A6 (4F2, C6) 2.0 TFSI 2007 -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 28
    Asenna jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset takaisin paikoilleen.
  28. Kuinka vaihtaa Jarrulevyt AUDI A6 (4F2, C6) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 29
    Kiinnitä jarrupalojen kulumanilmaisin.
  29. Vaiheittaiset suositukset Audi A6 4f2 2009 2.0 TFSI -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 30
    Asenna jarrukenkien pidikejousi paikoilleen.Käytä sorkkarautaa.
  30. Tee se itse -vaihto: AUDI A6 (4F2, C6) 2.4 2010 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Vaihe 31
    Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta.Käytä kuparitahnaa.
  31. Kuinka vaihtaa Jarrulevyt Audi A6 4f2 2004 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 32
    Puhdista jarrulevyn pinta.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
  32. Kuinka vaihtaa AUDI A6 (4F2, C6) 3.0 TDI quattro 2005 -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 33
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  33. Audi A6 4f2 2.0 TDI 2006 Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 34
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 17.
  34. Vaihtaa Jarrulevyt itse AUDI A6 (4F2, C6) 2.7 TDI 2007 -autoon
    Vaihe 35
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  35. Kuinka poistaa AUDI A6 2.0 TFSI 2008 -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 36
    Poista tunkit ja kiilat.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkasta jarrunesteen määrä paisuntaäsäiliössä ja lisää sitä tarvittaessa.
  36. Kuinka vaihtaa Jarrulevyt AUDI A6 (4F2, C6) 2009 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 37
    Laita jarrunestesäiliön korkki kiinni.
    AUTODOC suosittelee:
    Paina jarrupoljinta useita kertoja moottorin ollessa pois päältä, kunnes tunnet merkittävän vastukse.
    Vaihe 38
    Sulje konepelti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Ajoneuvon nettihuoltokirja
Tiedä mitä, milloin ja miten korjata ja hallitse autokulujasi
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata AUDI A6 (4F2, C6) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A6 (4F2, C6) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
AUDI A6 (4F2, C6) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • AUDI A6 (4F2, C6) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka poistaa pultti, joka on mennyt pyöreäksi ilman hitsausta | AUTODOCIN vinkit
    Kuinka poistaa pultti, joka on mennyt pyöreäksi ilman hitsausta | AUTODOCIN vinkit
  • AUDI A6 (4F2, C6) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka voi pidentää moottorin elinikää | AUTODOCIN vinkit
    Kuinka voi pidentää moottorin elinikää | AUTODOCIN vinkit
  • AUDI A6 (4F2, C6) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka tunnistat kytkinvian | AUTODOC
    Kuinka tunnistat kytkinvian | AUTODOC
  • AUDI A6 (4F2, C6) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka korjaat nakuttavan ja vinkuvan jousituksen I AUTODOC
    Kuinka korjaat nakuttavan ja vinkuvan jousituksen I AUTODOC

AUDI-mallien ohjekirjat