Milloin vaihtaa Jarrulevyt AUDI A3 -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6 E-Power, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.9 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6 FSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 FSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI 16V, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TFSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.8 TFSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.4 TFSI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.6 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI, AUDI A3 Sportback (8PA) 1.2 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takajarrulevyt AUDI A3 2 (8PA) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jarrulevyt taakse Audi A3 8PA-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrulevyt A3 Sportback (8PA) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – Audi A3 8PA. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
XZN-hylsy nro 14
Torx-kärkihylsy T30
Hylsyavain nro 13
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrulevyt – Audi A3 8PA. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Vaihda jarrulevyt Audi A3 8PA autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Huom! Kaikki työ Audi A3 8PA -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt AUDI A3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa AUDI A3 -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 3
    AUDI A3 Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jarrulevyt itse AUDI A3 -autoon
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa AUDI A3 -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jarrulevyt – Audi A3 8PA. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt AUDI A3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto AUDI A3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 8
    AUDI A3 -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt AUDI A3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 10
    AUDI A3 Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatula. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: jarrulevyt – Audi A3 8PA. Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Jarrulevyt itse AUDI A3 -autoon
    Irroita jarrupalat.
  12. Vaihe 12
    AUDI A3 -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt AUDI A3 -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A3 -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI 2008 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt AUDI A3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa AUDI A3 -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  18. Vaihe 18
    AUDI A3 Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Jarrulevyt itse AUDI A3 -autoon
    Asenna jarrulevyt.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa AUDI A3 -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 4 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A3 Sportback (8PA) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A3 Sportback (8PA) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
AUDI A3 Sportback (8PA) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy AUDI A3 Sportback (8PA) 2.0 TDI - vaihto nõuanded
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt Audi A3 8pa 2.0 TDI 16V - vaihtovinkit
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A3 Sportback (8PA) 1.9 TDI Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt Audi A3 8pa vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille