Milloin vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ VITO -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 108 D 2.3 (638.164), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 110 TD 2.3 (638.174), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 113 2.0 (638.114, 638.194), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 114 2.3 (638.134, 638.194), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 108 CDI 2.2 (638.194), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 110 CDI 2.2 (638.194) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takajarrulevyt MERCEDES-BENZ VITO 1 (6Y5) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jarrulevyt taakse Mercedes Vito W638-autoon – vaihto-ohje
Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – Mercedes Vito W638. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Jarrurasva
Kuparitahna
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Vannehylsy nro 17
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Philips-ruuvimeisseli
Iskutaltta
Kuminuija
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrulevyt – Mercedes Vito W638. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrulevyt Mercedes Vito W638 autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jarrulevyt – Mercedes Vito W638. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ VITO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ VITO Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jarrulevyt itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jarrulevyt – Mercedes Vito W638. Ammattilaiset suosittelevat:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ VITO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto MERCEDES-BENZ VITO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrupalojen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 8
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota jarrupalojen kiinnitysjouset. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt MERCEDES-BENZ VITO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrupalan pidätystappi.
  10. Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ VITO Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jarrupalojen pidike. Käytä sorkkarautaa. Käytä kuminuijaa.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Jarrulevyt itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Irroita jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ VITO -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ VITO -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrulevyt – Mercedes Vito W638. Vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 110 TD 2.3 (638.174) 2002 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä. Käytä iskutalttaa.
    Vaihto: jarrulevyt – Mercedes Vito W638. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Käytä tarvittaessa kuminuijaa.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ VITO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  18. Vaihe 18
    MERCEDES-BENZ VITO Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna jarrulevyt.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Jarrulevyt itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 9 Nm vääntömomentilla.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele jarrusatulan mäntä. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrulevyt – Mercedes Vito W638. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ VITO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Paina jarrusatulan mäntä sisään. Käytä jarrusatulan männän kääntötyökalua.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 110 TD 2.3 (638.174) - vaihto nõuanded
    Miten ja miksi tarkistaa öljyt | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt Mercedes W638 Bussi 112 CDI 2.2 (638.194) - vaihtovinkit
    Kuinka kunnostaa ohjauspyörä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ VITO Bussi (638) 108 CDI 2.2 (638.194) Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    Kuinka korjata auto AUTODOC CLUBin avulla
  • Takajarrulevyt Mercedes W638 Bussi vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit