Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
NISSAN MICRA II (K11) 1.0 i 16V, NISSAN MICRA II (K11) 1.5 D Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etuiskunvaimentimet delanteros NISSAN MICRA 2 Hatchback -merkkiseen autoon

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Nissan Micra K11-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet MICRA II (K11) -malliin ja muihin NISSAN-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Nissan Micra k11 1.0 i 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Nissan Micra k11 1.0 i 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Nissan Micra K11. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 14
Yhdistelmäavain nro 17
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jakoavain
Hydraulinen kierrejousipuristin
Pihdit
Sorkkarauta
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Nissan Micra K11. AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Huom! Kaikki työ Nissan Micra K11 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN MICRA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa NISSAN MICRA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    NISSAN MICRA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN MICRA -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Nissan Micra K11
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa NISSAN MICRA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN MICRA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pidike klippi ja vedö jarruletku pois iskunvaimentimen kannattimesta. Käytä pihtejä.
  7. Vaihe 7
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto NISSAN MICRA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 9
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 10
    NISSAN MICRA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet NISSAN MICRA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Laske autoa.
  10. Vaihe 12
    NISSAN MICRA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  11. Vaihe 13
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 14
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 15
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN MICRA -autoon
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet (3 kappaletta). Käytä hylsyä nro E12. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Nissan Micra K11
  12. Vaihe 16
    NISSAN MICRA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita joustintuki.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN MICRA -autoon - vinkkejä
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Nissan Micra K11. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  14. Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN MICRA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Purista jousi.
  15. Vaihe 19
    Puhdista joustintuen kiinnityksen ylempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 20
    Tee se itse -vaihto: NISSAN MICRA II (K11) 1.4 i 16V 2006 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 14. Käytä jakoavainta.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN MICRA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  17. Vaihe 22
    Vapauta kierrejousi.
    Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa NISSAN MICRA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jousi.
  18. Vaihe 24
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Nissan Micra K11. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
    Vaihe 25
    NISSAN MICRA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Nissan Micra K11. AUTODOCin vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  19. Vaihe 26
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
    Vaihe 27
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN MICRA -autoon
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  20. Vaihe 28
    Kuinka poistaa NISSAN MICRA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  21. Vaihe 29
    Purista jousi.
    Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN MICRA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  22. Vaihe 31
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto NISSAN MICRA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä iskunvaimentimen laakerin yläosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 14. Käytä jakoavainta. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 40 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Nissan Micra K11. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata NISSAN MICRA II (K11) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
NISSAN MICRA II (K11) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
NISSAN MICRA II (K11) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN MICRA II (K11) 1.4 i 16V - vaihto nõuanded
    Miksi jarrusi vinkuvat? | AUTODOCIN vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Nissan Micra k11 1.0 i 16V - vaihtovinkit
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - NISSAN MICRA II (K11) 1.3 i 16V Iskari vaihto-opas
    Kuinka kiillottaa renkaat | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Nissan Micra k11 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit