Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW X5 (E53) 4.4 i

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri BMW X5 E53 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC

Vaadittavat työkalut:
Vaadittavat työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 19
Yhdistelmäavain nro 21
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 22
Kuusiokolokärki nro H5.
Kuusiokolokärki nro H7.
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Vaihda asennuksen yhteydessä myös kaikki itselukittuvat mutterit ja pultit
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW E53 2000 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Kuinka vaihtaa BMW X5 (E53) 3.0 d 2001 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. BMW E53 3.0 i 2002 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse BMW X5 (E53) 4.6 is 2003 -autoon
    Vaihe 5
    Irrota pyörä.
  5. Kuinka poistaa BMW X5 4.8 is 2004 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 6
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 7
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen.Käytä yhdistelmäavainta nro 19.Käytä kuusiokoloavainta nro H5.Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW X5 (E53) 2005 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 8
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
    Vaihe 9
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto BMW E53 3.0 i 2006 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 10
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. BMW X5 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 11
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen.Käytä yhdistelmäavainta nro 22.Käytä hylsyä nro 22.Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri BMW E53 2000 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 12
    Irrota kiinnityspultti.
  10. BMW X5 4.6 is Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 13
    Irroita ABS-anturin johdot.
    Vaihe 14
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 15
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että olka-akseli on tuettu.
  11. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse BMW E53 2002 3.0 d -autoon
    Vaihe 16
    Laske autoa
    Vaihe 17
    Avaa konepelti.
  12. X5 (E53) 4.8 is 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 18
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 19
    Irroita pultit ja irroita pesunestesäiliö.Käytä hylsyä nro 10.Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW X5 (E53) 2004 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 20
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaiheittaiset suositukset BMW E53 2005 4.8 is -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 21
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.Käytä hylsyä nro 13.Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  15. Tee se itse -vaihto: BMW X5 (E53) 4.4 i 2006 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 22
    Irroita joustintuki.
  16. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW E53 2000 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 23
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    AUTODOC suosittelee:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  17. Kuinka vaihtaa BMW X5 (E53) 3.0 d 2001 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 24
    Purista jousi.
    Vaihe 25
    Käsittele jousijalka.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. BMW E53 3.0 i 2002 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 26
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri.Käytä yhdistelmäavainta nro 21.Käytä kuusiokoloavainta nro H7.
  19. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse BMW X5 (E53) 4.6 is 2003 -autoon
    Vaihe 27
    Vapauta kierrejousi.
    Vaihe 28
    Irroita yläjoustintuen laakeri.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  20. Kuinka poistaa BMW X5 4.8 is 2004 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 29
    Puhdista joustintuen laakerin asennuspaikka.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 30
    Asenna uusi iskunvaimentimen yläpäänlaakeri paikoilleen
  21. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW X5 (E53) 2005 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 31
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri.Käytä yhdistelmäavainta nro 21.Käytä kuusiokoloavainta nro H7.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto BMW E53 3.0 i 2006 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 32
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 33
    Poista asennettu joustintuki.
  23. BMW X5 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 34
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri BMW E53 2000 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 35
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältyt vahingoilta, pidä joustintuesta kiinni, kun ruuvaat kiinnitysruuveja kiinni.
    Vaihe 36
    Kiristä iskunvaimentimen laakerin yläosan kiinnikkeetKäytä hylsyä nro 13.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 37 Nm vääntömomentilla.
  25. BMW X5 4.6 is Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse BMW E53 2002 3.0 d -autoon
    Vaihe 37.1
    Asenna tuulilasin pesunestesäiliö ja kiristä pultit.
    Vaihe 37.2
    Käytä hylsyä nro 10.Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. X5 (E53) 4.8 is 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 38
    Ota suojapeite pois.
    Vaihe 39
    Sulje konepelti.
  27. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW X5 (E53) 2004 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 40
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 41
    Käsittele ohjausnivelessä oleva joustintuen asennuspaikka.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaiheittaiset suositukset BMW E53 2005 4.8 is -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 42
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
  29. Tee se itse -vaihto: BMW X5 (E53) 4.4 i 2006 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 43
    Asenna kiinnityspultti.
  30. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW E53 2000 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 44
    Kytke ABS-anturin johdot.
    Vaihe 45
    Asenna kiinnityspultti.
  31. Kuinka vaihtaa BMW X5 (E53) 3.0 d 2001 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 46
    Kiristä alemmat kiinnittimet, jotka yhdistävät iskunvaimentimen olka-akseliin.Käytä yhdistelmäavainta nro 22.Käytä hylsyä nro 22.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 75 Nm vääntömomentilla.
  32. BMW E53 3.0 i 2002 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 47
    Asenna kallistuksenvakaajan yhdystanko paikoilleen
    Vaihe 48
    Kiristä kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen.Käytä yhdistelmäavainta nro 19.Käytä kuusiokoloavainta nro H5.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 55 Nm vääntömomentilla.
  33. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse BMW X5 (E53) 4.6 is 2003 -autoon
    Vaihe 49
    Käsittele iskunvaimentimen kiinnikkeet.Käytä kuparitahnaa.
  34. Kuinka poistaa BMW X5 4.8 is 2004 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 50
    Kiinnitä jarruletku joustintukeen.
  35. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW X5 (E53) 2005 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 51
    Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta.Käytä kuparitahnaa.
  36. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto BMW E53 3.0 i 2006 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 52
    Puhdista jarrulevyn pinta.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  37. BMW X5 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 53
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  38. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri BMW E53 2000 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 54
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 17.
  39. BMW X5 4.6 is Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 55
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä vannehylsyä nro 17.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  40. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse BMW E53 2002 3.0 d -autoon
    Vaihe 56
    Poista tunkit ja kiilat.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Ajoneuvon nettihuoltokirja
Tiedä mitä, milloin ja miten korjata ja hallitse autokulujasi
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata BMW X5 (E53) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW X5 (E53) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
BMW X5 (E53) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskarin yläpää BMW X5 (E53) 4.4 i - vaihto nõuanded
    Kuinka korjaat nakuttavan ja vinkuvan jousituksen I AUTODOC
  • Vaihtaa Iskunvaimentimen yläpää BMW E53 3.0 d - vaihtovinkit
    Minkä tyyppiset renkaat minun tulisi valita autolleni? Miten valitsen renkaita itse? | AUTODOC
  • Huolto vinkit - BMW X5 (E53) 3.0 i Iskarin yläpään laakeri vaihto-opas
    Näin lisäät autoosi itse öljyä | Mitä tapahtuu, jos lisään liian vähän tai liikaa öljyä? | AUTODOC
  • Joustintuen laakeri BMW E53 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Näin kuljetat polkupyöräsi turvallisesti autossa | AUTODOC