Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 16V, FORD FUSION (JU_) 1.4

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri FORD FIESTA 5 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO

Vaadittavat työkalut:
Vaadittavat työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 19
Kuusiokolokärki nro h6.
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vasara
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Pihdit
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Vaihda asennuksen yhteydessä myös kaikki itselukittuvat mutterit ja pultit
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Ford Fiesta V jh jd 2001 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Kuinka vaihtaa FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 TDCi 2002 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Ford Fiesta V jh jd 1.4 16V 2003 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.25 16V 2004 -autoon
    Vaihe 4
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Kuinka poistaa FORD FIESTA ST150 2.0 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Irrota pyörä.
  6. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 2006 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Ford Fiesta V jh jd 1.6 16V 2007 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen.Käytä yhdistelmäavainta nro 15.Käytä kuusiokoloavainta nro H6.Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. FORD FIESTA 2008 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Ford Fiesta V jh jd 2009 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Irroita pidike klippi ja vedö jarruletku pois iskunvaimentimen kannattimestaKäytä tasapäistä ruuvimeisseliä.Käytä pihtejä.
  10. FORD FIESTA 1.4 TDCi Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Ford Fiesta V jh jd 2001 1.4 TDCi -autoon
    Vaihe 11
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen.Käytä hylsyä nro 15.Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) ST150 2.0 2002 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Irrota kiinnityspultti.Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.Käytä vasaraa.
  13. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 2003 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Laske autoaAvaa konepelti.
  14. Vaiheittaiset suositukset Ford Fiesta V jh jd 2004 ST150 2.0 -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 15
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 16
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikeKäytä yhdistelmäavainta nro 13.
    AUTODOC suosittelee:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  16. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Ford Fiesta V jh jd 2001 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Irroita joustintuki
  17. Kuinka vaihtaa FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 TDCi 2002 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 18
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    AUTODOC suosittelee:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  18. Ford Fiesta V jh jd 1.4 16V 2003 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 19
    Purista jousi.
  19. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.25 16V 2004 -autoon
    Vaihe 20
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojus.
  20. Kuinka poistaa FORD FIESTA ST150 2.0 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 21
    Käsittele jousijalka.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 2006 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 22
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri.Käytä yhdistelmäavainta nro 19.Käytä kuusiokoloavainta nro H6.Käytä hylsyä nro 19.Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Ford Fiesta V jh jd 1.6 16V 2007 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 23
    Irroita iskunvaimentimen yläpää yhdessä asennuslaakerin kanssaKäytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  23. FORD FIESTA 2008 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 24
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Ford Fiesta V jh jd 2009 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 25
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpää asennuslaakeriin.
  25. FORD FIESTA 1.4 TDCi Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 26
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.Käytä sorkkarautaa.
  26. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Ford Fiesta V jh jd 2001 1.4 TDCi -autoon
    Vaihe 27
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri.Käytä hylsyä nro 19.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  27. Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) ST150 2.0 2002 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 28
    Käsittele jousijalka.Käytä kuparitahnaa.
  28. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 2003 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 29
    Asenna joustintuen kiinnikkeen suojus.
  29. Vaiheittaiset suositukset Ford Fiesta V jh jd 2004 ST150 2.0 -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 30
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 31
    Poista asennettu joustintuki.
  30. Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 32
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  31. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Ford Fiesta V jh jd 2001 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 33
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeet
  32. Kuinka vaihtaa FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 TDCi 2002 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 34
    Kiristä iskunvaimentimen laakerin yläosan kiinnikkeetKäytä yhdistelmäavainta nro 13.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 45 Nm vääntömomentilla.
  33. Ford Fiesta V jh jd 1.4 16V 2003 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 35
    Käsittele joustintuen kiinnityksen kiinnikkeet.Käytä kuparitahnaa.
    Vaihe 36
    Ota suojapeite pois.Sulje konepelti.
  34. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.25 16V 2004 -autoon
    Vaihe 37
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 38
    Puhdista joustintuen asennuspaikat.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  35. Kuinka poistaa FORD FIESTA ST150 2.0 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 39
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.Käytä vasaraa.Käytä sorkkarautaa.
  36. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 2006 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 40
    Tue varsi.Käytä vaihteistonostinta.
  37. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Ford Fiesta V jh jd 1.6 16V 2007 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 41
    Asenna kiinnityspultti.
    Vaihe 42
    Kiristä alemmat kiinnittimet, jotka yhdistävät iskunvaimentimen olka-akseliin.Käytä hylsyä nro 15.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 75 Nm vääntömomentilla.
  38. FORD FIESTA 2008 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 43
    Käsittele iskunvaimentimen kiinnikkeet.Käytä kuparitahnaa.
    Vaihe 44
    Kiinnitä jarruletku joustintukeen
  39. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Ford Fiesta V jh jd 2009 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 45
    Kiinnitä jarruletkun kiinnike.Käytä vasaraa.
    Vaihe 46
    Asenna kallistuksenvakaajan yhdystanko paikoilleen
  40. FORD FIESTA 1.4 TDCi Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 47
    Kiristä kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen.Käytä yhdistelmäavainta nro 15.Käytä kuusiokoloavainta nro H6.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 55 Nm vääntömomentilla.
  41. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Ford Fiesta V jh jd 2001 1.4 TDCi -autoon
    Vaihe 48
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  42. Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) ST150 2.0 2002 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 49
    Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta.Käytä kuparitahnaa.
  43. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 2003 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 50
    Puhdista jarrulevyn pinta.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  44. Vaiheittaiset suositukset Ford Fiesta V jh jd 2004 ST150 2.0 -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 51
    Asenna pyörä
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  45. Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 52
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 19.
  46. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Ford Fiesta V jh jd 2001 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 53
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäinKäytä vannehylsyä nro 19.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  47. Kuinka vaihtaa FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 TDCi 2002 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 54
    Poista tunkit ja kiilat.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Ajoneuvon nettihuoltokirja
Tiedä mitä, milloin ja miten korjata ja hallitse autokulujasi
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskarin yläpää FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 - vaihto nõuanded
    Kuinka tunnistat kytkinvian | AUTODOC
  • Vaihtaa Iskunvaimentimen yläpää Ford Fiesta V jh jd 1.4 TDCi - vaihtovinkit
    Perussäännöt kaikenlaisten vaihteistojen ajamiseen | AUTODOC
  • Huolto vinkit - FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 16V Iskarin yläpään laakeri vaihto-opas
    Puhkeamattomien renkaiden tyypit ja ominaisuudet | AUTODOC
  • Joustintuen laakeri Ford Fiesta V jh jd vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjaat nakuttavan ja vinkuvan jousituksen I AUTODOC