Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.0, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.6, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.6 16V, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.25 16V, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.25 16V, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) ST150, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 ROCAM Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri FORD FIESTA 5 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri eteen Ford Fiesta V JH JD-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri Ford Fiesta Mk5 1.4 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja Ford Fiesta Mk5 1.4 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri Ford Fiesta Mk5 1.4 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 19
Kuusiokolokärki nro h6.
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vasara
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Pihdit
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. AUTODOC suosittelee:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Vaihda asennuksen yhteydessä myös kaikki itselukittuvat mutterit ja pultit.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    FORD FIESTA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FIESTA -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 8
    FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita pidike klippi ja vedö jarruletku pois iskunvaimentimen kannattimesta. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä. Käytä pihtejä.
  10. Vaihe 10
    FORD FIESTA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FIESTA -autoon
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 12
    FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti. Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä vasaraa.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Laske autoa. Avaa konepelti.
  14. Vaihe 14
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Ford Fiesta V JH JD
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita joustintuki.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  18. Vaihe 19
    FORD FIESTA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Purista jousi.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FIESTA -autoon
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojus.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpää yhdessä asennuslaakerin kanssa. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  23. Vaihe 24
    FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpää asennuslaakeriin.
  25. Vaihe 26
    FORD FIESTA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri. Käytä sorkkarautaa.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FIESTA -autoon
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 19. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 48 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. AUTODOCin vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  27. Vaihe 28
    FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Asenna joustintuen kiinnikkeen suojus.
  29. Vaihe 30
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista asennettu joustintuki.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 - vaihto nõuanded
    5 virhettä moottoria pestäessä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Ford Fiesta Mk5 1.4 TDCi - vaihtovinkit
    5 yleisintä syytä, miksi autosi vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 16V Iskarin yläpää vaihto-opas
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Ford Fiesta Mk5 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit