Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
HONDA ACCORD VIII (CU) 2.4 i (CU2), HONDA ACCORD VIII StW 2.4 i (CW2)

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Comment remplacer coupelle d'amortisseur avant sur HONDA ACCORD 8 (CU2) [TUTORIEL AUTODOC]

Vaadittavat työkalut:
Vaadittavat työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 14
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 17
Kuusiokolokärki nro H6.
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Meisti
Kierreleuan väännin
Vasara
Tasataltta
Kuminuija
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda asennuksen yhteydessä myös kaikki itselukittuvat mutterit ja pultit
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Honda Accord VIII CU 2008 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Avaa konepelti.
  2. Kuinka vaihtaa HONDA ACCORD VIII (CU) 2.0 i (CU1) 2009 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Honda Accord VIII CU 2.2 i-DTEC (CU3) 2010 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse HONDA ACCORD VIII (CU) 3.5 i 2011 -autoon
    Vaihe 4
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä.Käytä hylsyä nro 14.Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Kuinka poistaa HONDA ACCORD 2.4 i 2012 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Tue pyörät kiiloilla.
  6. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA ACCORD VIII (CU) 2013 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 19.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Honda Accord VIII CU 2.2 i-DTEC (CU3) 2014 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  8. HONDA ACCORD 2015 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Honda Accord VIII CU 2016 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Irrota pyörä.
  10. HONDA ACCORD 3.5 i Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Puhdista joustintuen kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Honda Accord VIII CU 2018 2.0 i (CU1) -autoon
    Vaihe 11
    Irroita ABS-kaapelin pidike.Käytä hylsyä nro 12.Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. ACCORD VIII (CU) 2.4 i 2019 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Löysää kiinnityspultti, joka yhdistää iskunvaimentimen ja haarukan.Käytä hylsyä nro 14.Käytä kierreleuan väännintä.
  13. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA ACCORD VIII (CU) 2020 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Irrota kiinnityspultti, joka yhdistää joustintuen ja iskunvaimentimen haarukan.Käytä sorkkarautaa.Käytä vasaraa.
  14. Vaiheittaiset suositukset Honda Accord VIII CU 2008 2.4 i -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Vedä joustintuen pois kiinnityspaikastaan.
  15. Tee se itse -vaihto: HONDA ACCORD VIII (CU) 2.4 i (CU2) 2009 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 15
    Puhdista kiinnityspultti, joka yhdistää iskunvaimentimen haarukan ja alemman tukivarren.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Honda Accord VIII CU 2008 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 16
    Löysää kiinnityspultti, joka yhdistää iskunvaimentimen haarukan ja alemman tukivarren.Käytä yhdistelmäavainta nro 17.Käytä hylsyä nro 17.Käytä kierreleuan väännintä.
  17. Kuinka vaihtaa HONDA ACCORD VIII (CU) 2.0 i (CU1) 2009 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Irrota kiinnityspultti.Käytä meistiä.Käytä kuminuijaa.
  18. Honda Accord VIII CU 2.2 i-DTEC (CU3) 2010 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 18
    Irrota iskunvaimentimen haarukka joustintuesta.Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa.Käytä vasaraa.
  19. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse HONDA ACCORD VIII (CU) 3.5 i 2011 -autoon
    Vaihe 19
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikeKäytä hylsyä nro 14.Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  20. Kuinka poistaa HONDA ACCORD 2.4 i 2012 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 20
    Tue varsi.Käytä vaihteistonostinta.
  21. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA ACCORD VIII (CU) 2013 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 21
    Irroita jarruletkun pidike.Käytä hylsyä nro 12.Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Honda Accord VIII CU 2.2 i-DTEC (CU3) 2014 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 22
    Irroita joustintuki.
  23. HONDA ACCORD 2015 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 23
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    AUTODOC suosittelee:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Honda Accord VIII CU 2016 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 24
    Purista jousi.
  25. HONDA ACCORD 3.5 i Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 25
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri.Käytä yhdistelmäavainta nro 14.Käytä kuusiokoloavainta nro H6.Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Honda Accord VIII CU 2018 2.0 i (CU1) -autoon
    Vaihe 26
    Irroita yläjoustintuen laakeri.Käytä sorkkarautaa.
  27. ACCORD VIII (CU) 2.4 i 2019 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 27
    Käsittele joustintuen kiinnityksen kiinnikkeet.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  28. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA ACCORD VIII (CU) 2020 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 28
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  29. Vaiheittaiset suositukset Honda Accord VIII CU 2008 2.4 i -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 29
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri.Käytä yhdistelmäavainta nro 17.Käytä kuusiokoloavainta nro H6.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  30. Tee se itse -vaihto: HONDA ACCORD VIII (CU) 2.4 i (CU2) 2009 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 30
    Lopeta jousen painaminen.
  31. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Honda Accord VIII CU 2008 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 31
    Poista asennettu joustintuki.
  32. Kuinka vaihtaa HONDA ACCORD VIII (CU) 2.0 i (CU1) 2009 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 32
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  33. Honda Accord VIII CU 2.2 i-DTEC (CU3) 2010 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 33
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeetÄlä kiristä sitä.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältyt vahingoilta, pidä joustintuesta kiinni, kun ruuvaat kiinnitysruuveja kiinni.
  34. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse HONDA ACCORD VIII (CU) 3.5 i 2011 -autoon
    Vaihe 34
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  35. Kuinka poistaa HONDA ACCORD 2.4 i 2012 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 35
    Puhdista iskunvaimentimen haarukan kiinnityspaikat.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  36. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA ACCORD VIII (CU) 2013 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 36
    Kiinnitä iskunvaimentimen haarukka joustintukeen.
  37. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Honda Accord VIII CU 2.2 i-DTEC (CU3) 2014 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 37
    Asenna kiinnityspultti.Käytä kuminuijaa.
  38. HONDA ACCORD 2015 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 38
    Tue varsi.Käytä vaihteistonostinta.
  39. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Honda Accord VIII CU 2016 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 39
    Kiristä kiinnityspultti, joka yhdistää joustintuen ja iskunvaimentimen haarukan.Käytä hylsyä nro 14.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 85 Nm vääntömomentilla.
  40. HONDA ACCORD 3.5 i Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 40
    Kiristä kiinnityspultti, joka yhdistää iskunvaimentimen haarukan ja alemman tukivarren.Käytä yhdistelmäavainta nro 17.Käytä hylsyä nro 17.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 95 Nm vääntömomentilla.
  41. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Honda Accord VIII CU 2018 2.0 i (CU1) -autoon
    Vaihe 41
    Kiinnitä jarruletkun kannatin.Käytä hylsyä nro 12.Käytä kiintolenkkiavainta.
  42. ACCORD VIII (CU) 2.4 i 2019 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 42
    Kiinnitä ABS-kaapelin pidike.Käytä hylsyä nro 12.Käytä kiintolenkkiavainta.
  43. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA ACCORD VIII (CU) 2020 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 43
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  44. Vaiheittaiset suositukset Honda Accord VIII CU 2008 2.4 i -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 44
    Käsittele iskunvaimentimen kiinnikkeet.Käytä kuparitahnaa.
  45. Tee se itse -vaihto: HONDA ACCORD VIII (CU) 2.4 i (CU2) 2009 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 45
    Puhdista vanteen kiinnityskohta.Käytä teräsharjaa.Käsittele kontaktipinta.Käytä kuparitahnaa.
  46. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Honda Accord VIII CU 2008 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 46
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  47. Kuinka vaihtaa HONDA ACCORD VIII (CU) 2.0 i (CU1) 2009 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 47
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 19.
  48. Honda Accord VIII CU 2.2 i-DTEC (CU3) 2010 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 48
    Kiristä iskunvaimentimen laakerin yläosan kiinnikkeetKäytä hylsyä nro 14.Käytä yhdistelmäavainta nro 17.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 50 Nm vääntömomentilla.
  49. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse HONDA ACCORD VIII (CU) 3.5 i 2011 -autoon
    Vaihe 49
    Käsittele joustintuen kiinnityksen kiinnikkeet.Käytä kuparitahnaa.
  50. Kuinka poistaa HONDA ACCORD 2.4 i 2012 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 50
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  51. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA ACCORD VIII (CU) 2013 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 51
    Ota suojapeite pois.
  52. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Honda Accord VIII CU 2.2 i-DTEC (CU3) 2014 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 52
    Sulje konepelti.
  53. HONDA ACCORD 2015 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 53
    Poista tunkit ja kiilat.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Ajoneuvon nettihuoltokirja
Tiedä mitä, milloin ja miten korjata ja hallitse autokulujasi
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata HONDA ACCORD VIII (CU) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
HONDA ACCORD VIII (CU) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
HONDA ACCORD VIII (CU) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • HONDA ACCORD VIII (CU) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka poistaa pultti, joka on mennyt pyöreäksi ilman hitsausta | AUTODOCIN vinkit
    Kuinka poistaa pultti, joka on mennyt pyöreäksi ilman hitsausta | AUTODOCIN vinkit
  • HONDA ACCORD VIII (CU) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka voi pidentää moottorin elinikää | AUTODOCIN vinkit
    Kuinka voi pidentää moottorin elinikää | AUTODOCIN vinkit
  • HONDA ACCORD VIII (CU) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka korjaat nakuttavan ja vinkuvan jousituksen I AUTODOC
    Kuinka korjaat nakuttavan ja vinkuvan jousituksen I AUTODOC
  • HONDA ACCORD VIII (CU) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka tunnistat kytkinvian | AUTODOC
    Kuinka tunnistat kytkinvian | AUTODOC

HONDA-mallien ohjekirjat