Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
HONDA CR-V II (RD_) 2.0 (RD5), HONDA CR-V II (RD_) 2.4 Vtec 4WD (RD7) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri HONDA CR-V 2 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri eteen Honda CR-V II-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri CR-V II (RD_) -malliin ja muihin HONDA-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri Honda CR-V II 2.0 (RD5) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja Honda CR-V II 2.0 (RD5) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri Honda CR-V II 2.0 (RD5) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Kuinka vaihtaa Joustintuen kiinnitys Honda CR-V II 2.0 (RD5) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuen kiinnitys
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Honda CR-V II. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 22
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 19
Kuusiokolokärki nro h7.
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Hydraulinen kierrejousipuristin
Pallonivelen ulosvedin
Sivuleikkurit
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Honda CR-V II. AUTODOCin vinkki:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Huom! Kaikki työ Honda CR-V II -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA CR-V -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    HONDA CR-V Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse HONDA CR-V -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Honda CR-V II
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA CR-V -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota sokka. Käytä pihtejä.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto HONDA CR-V -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 8
    HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 17.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri HONDA CR-V -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  10. Vaihe 10
    HONDA CR-V Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita ABS-kaapelin pidike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 11
    Poista ABS-johtosarjan kannatin.
    Vaihe 12
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse HONDA CR-V -autoon
    Irroita jarruletkun kannatin iskunvaimentimesta. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pidike iskunvaimentimesta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA CR-V -autoon - vinkkejä
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 16
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: HONDA CR-V II (RD_) 2.0 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA CR-V -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Laske autoa.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  18. Vaihe 20
    HONDA CR-V Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse HONDA CR-V -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Honda CR-V II – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA CR-V -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita joustintuki.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto HONDA CR-V -autoon - lataa kuvitettu opas
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Honda CR-V II. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  23. Vaihe 25
    HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Purista jousi.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri HONDA CR-V -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 27
    HONDA CR-V Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 28
    Vapauta kierrejousi.
    Vaihe 29
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse HONDA CR-V -autoon
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Honda CR-V II. AUTODOC suosittelee:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  27. Vaihe 30
    HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna uusi iskunvaimentimen yläpäänlaakeri paikoilleen.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri HONDA CR-V -autoon - vinkkejä
    Purista jousi.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset HONDA CR-V -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 44 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Honda CR-V II. Vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: HONDA CR-V II (RD_) 2.0 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Lopeta jousen painaminen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata HONDA CR-V II (RD_) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
HONDA CR-V II (RD_) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
HONDA CR-V II (RD_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri HONDA CR-V II (RD_) 2.0 - vaihto nõuanded
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Honda CR-V II 2.0 (RD5) - vaihtovinkit
    6 parasta tuotetta autosi parantamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - HONDA CR-V II (RD_) 2.2 CTDi (RD9) Iskarin yläpää vaihto-opas
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Kääntölaakeri Honda CR-V II vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit