Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.2 CRDi, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.2 CRDi 4x4, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.2 CRDi GLS, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.2 CRDi GLS 4x4, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.2 CRDi 4x4, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.7 4x4, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.7, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.7 V6 GLS, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.7 V6 GLS 4x4, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.7 4x4, HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.0 CRDi 4x4 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa Etuiskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FÉ CM merkkiseen autoon [OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Hyundai Santa Fe CM-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet SANTA FÉ II (CM) -malliin ja muihin HYUNDAI-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Hyundai Santa Fe cm 2.2 CRDi 4x4 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Hyundai Santa Fe cm 2.2 CRDi 4x4 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Hyundai Santa Fe CM. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 19
Vannehylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Hyundai Santa Fe CM. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Huom! Kaikki työ Hyundai Santa Fe CM -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 21.
  3. Vaihe 3
    HYUNDAI SANTA FE Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse HYUNDAI SANTA FE -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Hyundai Santa Fe CM
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FE -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto HYUNDAI SANTA FE -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 8
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
    Vaihe 9
    HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10.1
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FE -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti.
    Vaihe 10.2
    HYUNDAI SANTA FE Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse HYUNDAI SANTA FE -autoon
    Irroita ABS-anturin johdot.
  11. Vaihe 12
    HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnitysruuvit.
  12. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FE -autoon - vinkkejä
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  13. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Laske autoa.
  14. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.2 CRDi 2011 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Avaa konepelti.
  15. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  16. Vaihe 17
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Hyundai Santa Fe CM – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  17. Vaihe 19
    HYUNDAI SANTA FE Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita joustintuki.
  18. Vaihe 20
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse HYUNDAI SANTA FE -autoon
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Hyundai Santa Fe CM. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  19. Vaihe 21
    Kuinka poistaa HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Purista jousi.
  20. Vaihe 22
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FE -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto HYUNDAI SANTA FE -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  22. Vaihe 25
    HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vapauta kierrejousi.
  23. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FE -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jousi.
  24. Vaihe 27
    HYUNDAI SANTA FE Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Hyundai Santa Fe CM. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  25. Vaihe 28
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse HYUNDAI SANTA FE -autoon
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Hyundai Santa Fe CM. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  26. Vaihe 29
    HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  27. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FE -autoon - vinkkejä
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  28. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna jousi paikoilleen.
  29. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.2 CRDi 2011 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Purista jousi.
  30. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa HYUNDAI SANTA FE -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 19. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 64 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Hyundai Santa Fe CM. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0

Kattavat oppaat osan Iskunvaimentimet vaihtamiseen eri HYUNDAI SANTA FE-malleissa

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.2 CRDi - vaihto nõuanded
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Hyundai Santa Fe cm 2.2 CRDi 4x4 - vaihtovinkit
    Miten ja miksi tarkistaa öljyt | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - HYUNDAI SANTA FÉ II (CM) 2.2 CRDi GLS 4x4 Iskari vaihto-opas
    TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Hyundai Santa Fe cm vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    3 asiaa, jotka on hyvä tietää ennen kesärenkaiden ostamista | AUTODOCin vinkit