Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
PEUGEOT 406 (8B) 1.6, PEUGEOT 406 (8B) 1.8 16V, PEUGEOT 406 (8B) 2.0 16V, PEUGEOT 406 (8B) 1.9 TD, PEUGEOT 406 (8B) 2.1 TD 12V, PEUGEOT 406 (8B) 2.0 Turbo, PEUGEOT 406 (8B) 1.9 TD, PEUGEOT 406 (8B) 3.0 24V, PEUGEOT 406 (8B) 1.8, PEUGEOT 406 (8B) 2.0 HDI 110, PEUGEOT 406 (8B) 2.0 HDI 90, PEUGEOT 406 (8B) 2.0 16V, PEUGEOT 406 (8B) 3.0 V6, PEUGEOT 406 (8B) 1.8 16V, PEUGEOT 406 (8B) 2.0 16V, PEUGEOT 406 (8B) 2.2 HDi, PEUGEOT 406 (8B) 1.9 D, PEUGEOT 406 (8B) 2.0 16V HPi, PEUGEOT 406 (8B) 2.0 HDi 110, PEUGEOT 406 (8B) 1.8 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa eteen jousijalan tukilaakeri PEUGEOT 406 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri eteen Peugeot 406 sedan-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri 406 (8B) -malliin ja muihin PEUGEOT-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri Peugeot 406 Sedan 2.0 HDI 110 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja Peugeot 406 Sedan 2.0 HDI 110 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri Peugeot 406 Sedan 2.0 HDI 110 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Peugeot 406 sedan. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Korkean lämpötilan keraaminen rasva
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 19
Yhdistelmäavain nro 21
Kuusiokolokärki nro h6.
Torx-kärkihylsy T50
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 36
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Tasataltta
Vasara
Meisti
Sorkkarauta
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Pyörökärkipihdit
Pallonivelen ulosvedin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Peugeot 406 sedan. AUTODOC suosittelee:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Peugeot 406 sedan. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    PEUGEOT 406 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse PEUGEOT 406 -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Peugeot 406 sedan. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto PEUGEOT 406 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 8
    PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita ABS-kaapelin pidike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    PEUGEOT 406 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita pidike iskunvaimentimesta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse PEUGEOT 406 -autoon
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 12
    PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon - vinkkejä
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  14. Vaihe 14
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää jousituksen tukivarren palloniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: PEUGEOT 406 (8B) 2.0 HDI 90 1998 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irrota pallonivel tukivarresta. Käytä pallonivelen ulosvedintä. Käytä sorkkarautaa.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota sokkanaula, jolla navan mutteri on kiinni. Käytä pyörökärkipihtejä. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 19
    PEUGEOT 406 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä hylsyä nro 36. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse PEUGEOT 406 -autoon
    Irrota kiinnitysmutteri.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto PEUGEOT 406 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 24
    PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  25. Vaihe 26
    PEUGEOT 406 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Peugeot 406 sedan. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Varmista, että olka-akseli on tuettu.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse PEUGEOT 406 -autoon
    Laske autoa.
  27. Vaihe 28
    PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Avaa konepelti.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon - vinkkejä
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  29. Vaihe 30
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T50. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Peugeot 406 sedan
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: PEUGEOT 406 (8B) 2.0 HDI 90 1998 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irroita joustintuki.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Peugeot 406 sedan. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  33. Vaihe 35
    PEUGEOT 406 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  34. Vaihe 36
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse PEUGEOT 406 -autoon
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  35. Vaihe 37
    Kuinka poistaa PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita yläjoustintuen laakeri. Käytä sorkkarautaa.
  36. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri PEUGEOT 406 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna uusi iskunvaimentimen yläpäänlaakeri paikoilleen.
  37. Vaihe 39
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto PEUGEOT 406 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 65 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Peugeot 406 sedan. Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  38. Vaihe 40
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 41
    Poista asennettu joustintuki.
    Vaihe 42
    PEUGEOT 406 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata PEUGEOT 406 (8B) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
PEUGEOT 406 (8B) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
PEUGEOT 406 (8B) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri PEUGEOT 406 (8B) 2.0 HDI 90 - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Peugeot 406 Sedan 2.0 HDI 110 - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - PEUGEOT 406 (8B) 1.8 16V Iskarin yläpää vaihto-opas
    Miten avata auto ilman avaimia | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Peugeot 406 Sedan vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit