Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 GTI, VW Passat Sedan (3C2) 2.0 FSI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TFSI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 FSI, VW Eos (1F7, 1F8) 2.0 TFSI, VW Golf V Variant (1K5) 2.0, VW TIGUAN (5N_) 2.0 TFSI 4motion, VW Passat CC (357) 2.0 TSI, VW GOLF VI (5K1) 2.0 GTi, VW Jetta IV (162, 163, AV3, AV2) 2.0 TSI, VW Beetle Hatchback (5C1, 5C2) 2.0 TSI, VW CC (358) 2.0 TSI, VW Beetle Cabriolet (5C7, 5C8) 2.0 TSI

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujousijalan tukilaakeri VW GOLF 6 (5K1) -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]

Vaadittavat työkalut:
Vaadittavat työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
12-kulmainen hylsy nro 24
Kuusiokolokärki nro H6.
XZN-hylsy nro 6
Iskunvaimentimen hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasataltta
Vasara
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Vaihda asennuksen yhteydessä myös kaikki itselukittuvat mutterit ja pultit
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Golf 6 2003 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Avaa konepelti.
  2. Kuinka vaihtaa VW GOLF VI (5K1) 1.6 TDI 2004 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Golf 6 2.0 TDI 2005 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW GOLF VI (5K1) 2.0 GTi 2006 -autoon
    Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  5. Kuinka poistaa VW GOLF 1.4 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  6. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF VI (5K1) 2008 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Irrota pyörä.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Golf 6 1.6 TDI 2009 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Irroita navan laakerin suojus.
    Huomio!
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  8. VW GOLF 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Golf 6 2004 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 17.
  10. VW GOLF 1.4 TSI Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Löystytä pyörännavan pulttia.Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24.Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Golf 6 2006 1.6 TDI -autoon
    Vaihe 11
    Irrota tuulilasin ritilän tiiviste.Nosta muovista konepellin ritilää.
  12. GOLF VI (5K1) 1.4 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä.Käytä hylsyä nro 13.Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF VI (5K1) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  14. Vaiheittaiset suositukset Golf 6 2009 1.4 -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Irrota pyörä.
  15. Tee se itse -vaihto: VW GOLF VI (5K1) 1.4 TSI 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 15
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä.Käytä sorkkarautaa.
  16. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Golf 6 2003 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 16
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Kuinka vaihtaa VW GOLF VI (5K1) 1.6 TDI 2004 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta.Käytä yhdistelmäavainta nro 16.Käytä XZN-hylsyä nro 6.Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Golf 6 2.0 TDI 2005 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 18
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan.Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24.
  19. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW GOLF VI (5K1) 2.0 GTi 2006 -autoon
    Vaihe 19
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen.Käytä hylsyä nro 16.Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Kuinka poistaa VW GOLF 1.4 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 20
    Tue olka-akseli.Käytä vaihteistonostinta.
  21. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF VI (5K1) 2008 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 21
    Irroita pallonivel tukivarresta.Käytä sorkkarautaa.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Golf 6 1.6 TDI 2009 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 22
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen.Käytä hylsyä nro 18.Käytä yhdistelmäavainta nro 18.Käytä kierreleuan väännintä.
  23. VW GOLF 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 23
    Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
    AUTODOC suosittelee:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Golf 6 2004 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 24
    Irroita vetoakseli pyöränkotelosta
  25. VW GOLF 1.4 TSI Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 25
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen.Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen.Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Golf 6 2006 1.6 TDI -autoon
    Vaihe 26
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa.Käytä vasaraa.
  27. GOLF VI (5K1) 1.4 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 27
    Tue olka-akseli.Käytä vaihteistonostinta.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että ohjausnivel ei pysyy kuormitettuna.
  28. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF VI (5K1) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 28
    Irroita iskunvaimentimen jousen yläkiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  29. Vaiheittaiset suositukset Golf 6 2009 1.4 -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 29
    Irroita joustintuki.
  30. Tee se itse -vaihto: VW GOLF VI (5K1) 1.4 TSI 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 30
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    AUTODOC suosittelee:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  31. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Golf 6 2003 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 31
    Purista jousi.
  32. Kuinka vaihtaa VW GOLF VI (5K1) 1.6 TDI 2004 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 32
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  33. Golf 6 2.0 TDI 2005 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 33
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri.Käytä hylsyä nro 21.Käytä kuusiokoloavainta nro H6.Käytä kiintolenkkiavainta.
  34. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW GOLF VI (5K1) 2.0 GTi 2006 -autoon
    Vaihe 34
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
  35. Kuinka poistaa VW GOLF 1.4 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 35
    Asenna uusi kiinnike, suojakumi ja joustonrajoitin iskunvaimentimeen.
  36. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF VI (5K1) 2008 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 36
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri.Käytä hylsyä nro 21.Käytä kuusiokoloavainta nro H6.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  37. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Golf 6 1.6 TDI 2009 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 37
    Lopeta jousen painaminen.
  38. VW GOLF 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 38
    Poista asennettu joustintuki.
  39. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Golf 6 2004 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 39
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  40. VW GOLF 1.4 TSI Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 40
    Varmista iskunvaimentimen ylempien kiinnikkeiden kiinnitys.Älä kiristä sitä.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältyt vahingoilta, pidä joustintuesta kiinni, kun ruuvaat kiinnitysruuveja kiinni.
  41. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Golf 6 2006 1.6 TDI -autoon
    Vaihe 41
    Asenna ja kiristä ohjausnivelen uusi pultti.Käytä hylsyä nro 18.Käytä yhdistelmäavainta nro 18.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 105 Nm vääntömomentilla.
  42. GOLF VI (5K1) 1.4 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 42
    Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
  43. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF VI (5K1) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 43
    Kytke vetoakseli pyörännapaan.
  44. Vaiheittaiset suositukset Golf 6 2009 1.4 -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 44
    Liitä pallonivel ohjausvarteen.
  45. Tee se itse -vaihto: VW GOLF VI (5K1) 1.4 TSI 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Vaihe 45
    Kiristä pallonivelen kiinnitysmutteriKäytä hylsyä nro 16.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 55 Nm vääntömomentilla.
  46. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri Golf 6 2003 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 46
    Kiinnitä kallistuksenvakaajan yhdystanko joustintukeen.Käytä yhdistelmäavainta nro 16.Käytä XZN-hylsyä nro 6.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
  47. Kuinka vaihtaa VW GOLF VI (5K1) 1.6 TDI 2004 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 47
    Kytke ABS-anturin johdon kiinnikkeet iskunvaimentimeen.Kiinnitä jarruletku joustintukeen.
  48. Golf 6 2.0 TDI 2005 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 48
    Puhdista vanteen kiinnityskohta.Käytä teräsharjaa.Käsittele kontaktipinta.Käytä kuparitahnaa.
  49. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW GOLF VI (5K1) 2.0 GTi 2006 -autoon
    Vaihe 49
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  50. Kuinka poistaa VW GOLF 1.4 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 50
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 17.
  51. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF VI (5K1) 2008 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 51
    Laske autoa
  52. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto Golf 6 1.6 TDI 2009 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 52
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään laakeri.Käytä hylsyä nro 13.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 30 Nm vääntömomentilla.
  53. VW GOLF 2003 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 53
    Asenna konepellin ritilä ja varmista, että se on paikoillaan.
  54. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri Golf 6 2004 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 54
    Kiristä pultti, joka kiinnittää vetoakselin pyörännapaan.Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 80 Nm vääntömomentilla.
  55. VW GOLF 1.4 TSI Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 55
    Asenna navan laakerin suojus paikoilleen
  56. Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse Golf 6 2006 1.6 TDI -autoon
    Vaihe 56
    Kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  57. GOLF VI (5K1) 1.4 2007 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 57
    Poista tunkit ja kiilat.
  58. Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW GOLF VI (5K1) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 58
    Sulje konepelti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Ajoneuvon nettihuoltokirja
Tiedä mitä, milloin ja miten korjata ja hallitse autokulujasi
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata VW GOLF VI (5K1) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW GOLF VI (5K1) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
VW GOLF VI (5K1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskarin yläpää VW GOLF VI (5K1) 1.4 TSI - vaihto nõuanded
    Kuinka korjaat nakuttavan ja vinkuvan jousituksen I AUTODOC
  • Vaihtaa Iskunvaimentimen yläpää Golf 6 1.6 TDI - vaihtovinkit
    Minkä tyyppiset renkaat minun tulisi valita autolleni? Miten valitsen renkaita itse? | AUTODOC
  • Huolto vinkit - VW GOLF VI (5K1) 2.0 TDI Iskarin yläpään laakeri vaihto-opas
    Näin lisäät autoosi itse öljyä | Mitä tapahtuu, jos lisään liian vähän tai liikaa öljyä? | AUTODOC
  • Joustintuen laakeri Golf 6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Näin kuljetat polkupyöräsi turvallisesti autossa | AUTODOC