Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A4 Avant (8K5, B8) 1.8 TFSI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 1.8 TFSI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.0 TFSI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.0 TDI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.0 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 1.8 TFSI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.2 FSI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.0 TDI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.7 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 1.8 TFSI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 1.8 TFSI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) S4 quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.7 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.2 FSI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TFSI flexible fuel, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TFSI flexible fuel quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) RS4 quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI quattro, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI quattro Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi A4 Avant (8K5, B8) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Kuinka vaihtaa Tukivarsi Audi A4 B8 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsi
Kuinka vaihtaa Tukivarsisarja, pyörien tuenta Audi A4 B8 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsisarja, pyörien tuenta
Kuinka vaihtaa Tanko, pyöränripustus Audi A4 B8 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tanko, pyöränripustus
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – AUDI A4 Avant (8K5, B8). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
XZN-hylsy nro 12
Iskunvaimentimen hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Meisti
Kuminuija
Pallonivelen ulosvedin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – AUDI A4 Avant (8K5, B8). Ammattilaiset suosittelevat:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: etummainen alatukivarsi – AUDI A4 Avant (8K5, B8). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi AUDI A4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa AUDI A4 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    AUDI A4 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – AUDI A4 Avant (8K5, B8). AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alatukivarsi itse AUDI A4 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 7
    Kuinka poistaa AUDI A4 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi AUDI A4 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto AUDI A4 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Löysää kiinnityspultti, joka yhdistää iskunvaimentimen haarukan ja alemman tukivarren. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 10
    AUDI A4 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi AUDI A4 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 12
    AUDI A4 Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti. Käytä meistiä. Käytä kuminuijaa.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Alatukivarsi itse AUDI A4 -autoon
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 14
    AUDI A4 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi AUDI A4 -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  14. Vaihe 16
    Vapauta kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A4 -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita tukivarsi.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: AUDI A4 Avant (8K5, B8) 1.8 TFSI 2012 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi AUDI A4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa AUDI A4 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita pallonivel tukivarresta. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  18. Vaihe 21
    Liitä pallonivel ohjausvarteen.
    Vaihe 22
    AUDI A4 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa kiinnikkeet kiinni palloniveleen. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 23
    Vaihtaa Alatukivarsi itse AUDI A4 -autoon
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 24
    Kuinka poistaa AUDI A4 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen. Käytä kuminuijaa. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi AUDI A4 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna kiinnityspultti.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto AUDI A4 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä etutukivarren kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 27
    AUDI A4 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kiinnitä alatukivarsi olka-akseliin.
  24. Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi AUDI A4 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna kiinnityspultti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A4 Avant (8K5, B8) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A4 Avant (8K5, B8) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
AUDI A4 Avant (8K5, B8) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi AUDI A4 Avant (8K5, B8) 1.8 TFSI - vaihto nõuanded
    3 asiaa, jotka on hyvä tietää ennen kesärenkaiden ostamista | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Audi A4 B8 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A4 Avant (8K5, B8) 3.0 TDI quattro Reaktiotanko vaihto-opas
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Audi A4 B8 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Jarrusatuloiden kunnostus itse | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille