Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 180 (203.035), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 Kompressor (203.045), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 320 (203.064), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 CDI (203.004), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 270 CDI (203.016), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.006, 203.008), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 180 Kompressor (203.046), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 Kompressor (203.042), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 CDI (203.007), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 200 CGI Kompressor (203.043), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 230 Kompressor (203.040), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.008), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 320 CDI (203.020), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 280 (203.054), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 350 (203.056), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 230 (203.052) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etualatukivarsi MERCEDES-BENZ W203 C-Sarja -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa etummainen alatukivarsi Mercedes W203-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi C-sarja Sedan (W203) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mercedes W203. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 21
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 8
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Pallonivelen ulosvedin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mercedes W203. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Huom! Kaikki työ Mercedes W203 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Alatukivarsi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W203
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota öljypohjan alemman kannen kiinnittimet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista öljypohjan kansi.
  8. Vaihe 8
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mercedes W203. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita tukivarren kiinnikkeet apurungosta. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mercedes W203. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Alatukivarsi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
  12. Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita tukivarsi.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.008) 2006 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mercedes W203. Ammattilaiset suosittelevat:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna kiinnityspultti.
  18. Vaihe 18
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiinnitä pallonivel olka-akseliin.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Alatukivarsi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Ruuvaa kiinni pallonivelen kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 22.
Kommenttia – 1
  • @user_1617704
    19.05.2023 09:57
    Jäsen
    Vaihe 20
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta. ???? miksi vai pitääkö se tukivarsi asettaa vaakasuoraan ??? ja sitten vasta Vaihe 24
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 220 CDI (203.008) - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Mercedes W203 C 220 CDI (203.006, 203.008) - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W203) C 180 1.8 Kompressor (203.046) Reaktiotanko vaihto-opas
    5 vinkkiä uusille kuljettajille | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Mercedes W203 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit