Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
NISSAN KUBISTAR (X76) 1.5 dCi, NISSAN KUBISTAR (X76) 1.5 dCi, NISSAN KUBISTAR (X76) 1.2 16V, NISSAN KUBISTAR (X76) 1.5 dCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi KUBISTAR (X76) -malliin ja muihin NISSAN-malleihin
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – NISSAN KUBISTAR (X76). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Torx-kärkihylsy T40
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Tasataltta
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – NISSAN KUBISTAR (X76). Vinkki:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: etummainen alatukivarsi – NISSAN KUBISTAR (X76). Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi NISSAN KUBISTAR -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    NISSAN KUBISTAR Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. NISSAN KUBISTAR (X76)
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alatukivarsi itse NISSAN KUBISTAR -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa lokasuojan reunakaaren kiinnikkeet irti. Siirrä osa sivuun.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi NISSAN KUBISTAR -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista puskurin tukipalkin ja sen kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto NISSAN KUBISTAR -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa puskurin tukipalkin kannakkeen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  8. Vaihe 9
    NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa puskurin tukipalkin kannakkeen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kierreleuan väännintä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi NISSAN KUBISTAR -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota puskurin tukitanko.
  10. Vaihe 11
    NISSAN KUBISTAR Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Alatukivarsi itse NISSAN KUBISTAR -autoon
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  12. Vaihe 13
    NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystangon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi NISSAN KUBISTAR -autoon - vinkkejä
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: NISSAN KUBISTAR (X76) 1.5 dCi 2003 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Irroita takatukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi NISSAN KUBISTAR -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16.
  18. Vaihe 19
    NISSAN KUBISTAR Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Alatukivarsi itse NISSAN KUBISTAR -autoon
    Vapauta kiinnike, joka liittää kolmiotukivarren pallonivelen olka-akseliin. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi NISSAN KUBISTAR -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnitysruuvit.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto NISSAN KUBISTAR -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita tukivarsi. Käytä sorkkarautaa.
  23. Vaihe 24
    NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi NISSAN KUBISTAR -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – NISSAN KUBISTAR (X76). Ammattilaiset suosittelevat:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  25. Vaihe 26
    NISSAN KUBISTAR Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna kiinnityspultit.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Alatukivarsi itse NISSAN KUBISTAR -autoon
    Kiinnitä alatukivarsi olka-akseliin.
  27. Vaihe 28
    NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi NISSAN KUBISTAR -autoon - vinkkejä
    Asenna kiinnityspultti.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN KUBISTAR -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    NISSAN KUBISTAR (X76) – Älä laske vaihteistonostinta liian nopeasti, jotta auton komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: NISSAN KUBISTAR (X76) 1.5 dCi 2003 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Ruuvaa kiinnikkeet kiinni palloniveleen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat NISSAN Kubistar (X76) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata NISSAN KUBISTAR (X76) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
NISSAN KUBISTAR (X76) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
NISSAN KUBISTAR (X76) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi NISSAN KUBISTAR (X76) 1.5 dCi - vaihto nõuanded
    Kuinka tehdä omatekoinen vaahdotin | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Nissan Kubistar X76 1.5 dCi 70 - vaihtovinkit
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - NISSAN KUBISTAR (X76) 1.5 dCi 85 Reaktiotanko vaihto-opas
    3 asiaa, jotka aiheuttavat moottorivaurioita | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Nissan Kubistar X76 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit