Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 VR6, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 VR6 Syncro, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 V6 24V, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 V6 24V 4motion, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI 4motion, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 LPG, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etualatukivarsi VW SHARAN 1 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa etummainen alatukivarsi VW Sharan 1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – VW Sharan 1. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 19
Pallonivelen ulosvedin
Kiintolenkkiavain
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – VW Sharan 1. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Huom! Kaikki työ VW Sharan 1 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta autoa.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – VW Sharan 1. AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  3. Vaihe 4
    VW SHARAN Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Sharan 1
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alatukivarsi itse VW SHARAN -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VW SHARAN -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää jousituksen tukivarren palloniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW SHARAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää jousituksen tukivarren palloniveleen. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto VW SHARAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jousituksen tukivarsi pallonivelestä. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  8. Vaihe 9
    VW SHARAN -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät jousituksen tukivarren apurunkoon. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi VW SHARAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Tue alikehys. Käytä vaihteistonostinta.
  10. Vaihe 11
    VW SHARAN Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä irti tukivarren takakiinnike. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Alatukivarsi itse VW SHARAN -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  12. Vaihe 13
    VW SHARAN -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä irti tukivarren etukiinnike. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW SHARAN -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VW SHARAN -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita tukivarsi.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V 2009 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Puhdista jousituksen tukivarren asennuskohdat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – VW Sharan 1. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna kiinnityspultit.
  18. Vaihe 19
    VW SHARAN Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Liitä tukivarsi palloniveleen.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Alatukivarsi itse VW SHARAN -autoon
    Kierrä kiinni kiinnike, joka yhdistää jousituksen tukivarren palloniveleen. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VW Sharan I (7M8, 7M9, 7M6) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V - vaihto nõuanded
    Kuinka poistaa naarmut autosta | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi VW Sharan 1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI Reaktiotanko vaihto-opas
    Mitä tarkistaa käytettyä autoa ostaessa | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret VW Sharan 1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit