Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 3.0 TFSI quattro, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 3.2 FSI, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.4, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 3.2 FSI, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 3.2 FSI quattro, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.4 quattro, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.0 TFSI, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.0 TDI, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.8 FSI, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 3.0 quattro, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 3.2 FSI quattro, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.8 FSI quattro, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 3.0, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.0 TDI, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.0 TDI, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.8 FSI, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.8 FSI quattro, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.8 FSI quattro, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.8 FSI, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 3.0 TFSI quattro, AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.0 TDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit AUDI A6 2 (C6) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen Audi A6 4F2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit A6 Sedan (4F2, C6) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 4F2. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 21
XZN-hylsy nro 12
Kuusiokolokärki nro h16.
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vasara
Kierreleuan väännin
Tasataltta
Sorkkarauta
Ruuvipuristin
3-jalkainen ulosvetäjä
Laakerien asennustyökalusarja
Laakerin ulosvedin
Pyörännavan ulosvedin liukuvasaralla
Pallonivelen ulosvedin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 4F2. AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä Audi A6 4F2 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Audi A6 4F2.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 3
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörännavan mutteria. Käytä kuusiokoloavainta nro H16. Käytä kierreleuan väännintä.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Audi A6 4F2
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A6 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 8
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrupalat kulumanilmaisimesta. Käytä sorkkarautaa.
    Huomio!
    Kaikissa autoissa ei välttämättä ole jarrupalan kulumisenilmaisimen anturia.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 10
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  12. Vaihe 12
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - vinkkejä
    Irroita ABS-anturin vaijerin kiinnike. Käytä sorkkarautaa.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.4 2010 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyt.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 4F2. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.Käytä suojalaseja.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä.
  18. Vaihe 18
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A6 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 23
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita pyörännavan akselimutteri.
  25. Vaihe 25
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  26. Vaihe 26
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
    Vaihe 27
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Irroita vetoakseli pyöränkotelosta.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 4F2. Vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  27. Vaihe 28
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - vinkkejä
    Avaa pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota pyörännapa ja laakeri. Käytä pyörännavan liukuvasarallista ulosvedintä.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.4 2010 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Laita pörännapa ja laakeri ruuvipuristimeen.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä 3-jalkaista ulosvetäjää.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vedä laakerin sisäkehä ulos pyörännavasta. Käytä laakerin ulosvedintä. Käytä 3-jalkaista ulosvetäjää.
  33. Vaihe 34
    AUDI A6 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna uusi pyöränlaakeri paikoilleen ja kiinnitä se.
  34. Vaihe 35
    Vapauta ruuvipenkki ja ota pyörännapa ja laakeri pois.
    Vaihe 36
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse AUDI A6 -autoon
    Paina uusi laakeri pyörännapaan. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  35. Vaihe 37
    Kuinka poistaa AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Säädä pyöränlaakeria.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 4F2. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  36. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 39
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto AUDI A6 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  38. Vaihe 40
    AUDI A6 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kiristä pyörännavan laakerin kiinnike. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 80 Nm vääntömomentilla.+90°
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 4F2. AUTODOCin vinkki:
    Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.Pyöränlaakeriosan ei tule olla vinossa akselitappiin nähden.
  39. Vaihe 41
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – Audi A6 4F2. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
    Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit AUDI A6 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A6 Sedan (4F2, C6) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A6 Sedan (4F2, C6) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
AUDI A6 Sedan (4F2, C6) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.4 - vaihto nõuanded
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Audi A6 4f2 3.0 TDI quattro - vaihtovinkit
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A6 Sedan (4F2, C6) 2.0 TDI Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa
  • Renkaan laakeri Audi A6 4f2 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Miten ja miksi tarkistaa öljyt | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille