Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SKODA OCTAVIA (1U2) 1.6, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.8, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 TDI, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.6, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 SDI, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 TDI, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.8 T, SKODA OCTAVIA (1U2) 2.0, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.4, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.4 16V, SKODA OCTAVIA (1U2) RS 1.8 T, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.8 T 4x4, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 TDI, SKODA OCTAVIA (1U2) 1.9 TDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyörän laakerit SKODA OCTAVIA 1U -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen Skoda Octavia 1U-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit OCTAVIA (1U2) -malliin ja muihin SKODA-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1U. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Korkean lämpötilan keraaminen rasva
Yleisrasva
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 19
Kuusiokolokärki nro H7.
Torx-kärkihylsy T30
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 30
Vannehylsy nro 17
Laakerien asennustyökalusarja
Kiintolenkkiavain
Vasara
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Kuminuija
Pallonivelen ulosvedin
Pyörökärkipihdit
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1U. AUTODOCin vinkki:
  • Älä uudelleenkäytä Skoda Octavia 1U autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ Skoda Octavia 1U -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    SKODA OCTAVIA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Skoda Octavia 1U
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SKODA OCTAVIA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä kuusiokoloavainta nro H7.Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 8
    SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatula.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1U. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 10
    SKODA OCTAVIA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet.Käytä Torx-avainta T30.Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Irroita jarrulevyt.Käytä kuminuijaa.
  12. Vaihe 12
    SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pyörännavan akselimutteri.Käytä hylsyä nro 30.Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 13
    Irrota kiinnitysmutteri.
    Vaihe 14
    Irrota vetoakseli olka-akselista.Käytä kuminuijaa.
    Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - vinkkejä
    Irrota ABS-anturin liitin.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  14. Vaihe 16
    Irroita ABS-anturin johdot.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
    Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: SKODA OCTAVIA (1U2) RS 1.8 T 2010 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista.Käytä hylsyä nro 19.Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita raidetangon pää olka-akselista.Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 21
    SKODA OCTAVIA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista.Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Irroita pallonivel olka-akselista.Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen.Käytä yhdistelmäavainta nro 18.Käytä hylsyä nro 18.Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SKODA OCTAVIA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnityspultti.
  23. Vaihe 26
    SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.Käytä kuminuijaa.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  25. Vaihe 28
    SKODA OCTAVIA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita pyörännapa olka-akselista.Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.Käytä vasaraa.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas.Käytä pyörökärkipihtejä.
  27. Vaihe 30
    SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Paina pyörännavan laakerit ulos.Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - vinkkejä
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  29. Vaihe 32
    Levitä voiteluainetta laakerien kiinnityskohtaan.
    Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Paina uusi laakeri olka-akseliin.Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1U. Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: SKODA OCTAVIA (1U2) RS 1.8 T 2010 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen.Käytä pyörökärkipihtejä.
  31. Vaihe 35
    Käsittele pyörännavan asennuskohta.Käytä yleisrasvaa.
    Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA OCTAVIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Aseta pyörännapa olka-akseliin.Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1U. AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että pyörännapa on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  32. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa SKODA OCTAVIA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna olka-akseli yhdessä pyörännavan kanssa kokoonpanoon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat SKODA Octavia I Hatchback (1U2) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SKODA OCTAVIA (1U2) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SKODA OCTAVIA (1U2) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
SKODA OCTAVIA (1U2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri SKODA OCTAVIA (1U2) RS 1.8 T - vaihto nõuanded
    Tee se itse -auton äänieristys | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Skoda Octavia 1u 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos autosi lämmitin ei toimi | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SKODA OCTAVIA (1U2) 1.6 Takapyörän laakeri vaihto-opas
    TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Skoda Octavia 1u vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    TOP 6 WD-40-niksiä | AUTODOCin vinkit