Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Golf V Hatchback (1K1) 1.4 16V, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 TDI 16V, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 FSI, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.9 TDI, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.6 FSI, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.4 FSI, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 SDI, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.9 TDI, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.9 TDI 4motion, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 TDI 16V 4motion, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 FSI 4motion, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 GTI, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 TDI, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.4 TSI, VW Golf V Hatchback (1K1) 3.2 R32 4motion, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 TDI, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.4 16V, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.4 TSI, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 TDI, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 TDI 4motion, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 GTI, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.4 TSI, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.5, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0, VW Golf V Hatchback (1K1) 1.6 MultiFuel, VW Golf V Hatchback (1K1) 2.5 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit VW GOLF 5 (1K1) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen VW Golf 5-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Golf V Hatchback (1K1) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Golf 5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Golf 5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Golf 5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 5. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 24
Hylsyavain nro 27
Torx-kärkihylsy T30
Kuusiokolokärki nro H7.
XZN-hylsy nro 12
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 5. AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä VW Golf 5 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 5. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörännavan mutteria. Käytä hylsyä nro 24. Käytä kierreleuan väännintä.
  3. Vaihe 3
    VW GOLF Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW GOLF -autoon
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 5. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 8
    VW GOLF -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 10
    VW GOLF Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 5. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW GOLF -autoon
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30.
  12. Vaihe 12
    VW GOLF -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrulevyt.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä hylsyä nro 24.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 5. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.Käytä suojalaseja.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 GTI 2003 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita pallonivel tukivarresta.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita vetoakseli pyöränkotelosta.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 5. AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että ohjausnivel ei pysyy kuormitettuna.
  18. Vaihe 18
    VW GOLF Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW GOLF -autoon
    Avaa pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  23. Vaihe 23
    VW GOLF -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kiristä pyörännavan laakerin kiinnike. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 70 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 5. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Pyöränlaakeriosan ei tule olla vinossa akselitappiin nähden.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Levitä kuparitahnaa siihen navan kohtaan, joka osuu jarrulevyyn.
  25. Vaihe 25
    VW GOLF Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Golf V Hatchback (1K1) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Golf V Hatchback (1K1) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VW Golf V Hatchback (1K1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VW Golf V Hatchback (1K1) 2.0 GTI - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Golf 5 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Jarrusatuloiden kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Golf V Hatchback (1K1) 1.6 Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Golf 5 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa ruoste | AUTODOCin vinkit