Milloin vaihtaa Hehkutulppa CITROËN RELAY -autossa
Osakategorian Hehkutulppa suositeltu vaihtoväli: 30000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
CITROËN JUMPER Bussi (230P) 1.9 D, CITROËN JUMPER Bussi (230P) 2.5 TD 4x4, CITROËN JUMPER Bussi (230P) 1.9 TD 4x4, CITROËN JUMPER Bussi (230P) 2.5 D 4x4, CITROËN JUMPER Bussi (230P) 2.5 D, CITROËN JUMPER Bussi (230P) 1.9 TD, CITROËN JUMPER Bussi (230P) 2.5 TD, CITROËN JUMPER Bussi (230P) 1.9 TD Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: hehkutulppa – CITROËN JUMPER Bus (230P). Tarvitsemasi työkalut:
Korkean lämpötilan keraaminen rasva
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 10
Hylsyavain nro 7
Hylsyavain nro 8
Sytytystulppahylsy nro 12
Kiintolenkkiavain
Teleskooppimagneetti
Pitkät kärkipihdit
Mikrokuitupyyhe
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: hehkutulppa – CITROËN JUMPER Bus (230P). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihtotoimenpide on identtinen kaikille hehkutulpille.
  • Huom! Kaikki työ CITROËN JUMPER Bus (230P) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Käynnistä moottori ennen työskentelyn aloittamista ja anna sen lämmetä käyttölämpötilaan.
    Vaihe 4
    Sammuta moottori.
    Vaihe 5
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa CITROËN RELAY -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä irti akun negatiivisen navan kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 10.
  2. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa CITROËN RELAY -auton Hehkutulppa – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota maajohdon liitin akusta.
  3. Vaihe 7
    CITROËN RELAY Hehkutulppa vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää ilmaletkun kiristimet. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  4. Vaihe 8
    Vaihtaa Hehkutulppa itse CITROËN RELAY -autoon
    Poista ilmakanava.
  5. Vaihe 9
    Kuinka poistaa CITROËN RELAY -auton Hehkutulppa - helposti seurattavat online-ohjeet
    Peitä imusarjan tulopiste pyyhkeellä.
  6. Vaihe 10
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa CITROËN RELAY -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät sähköjohdot hehkutulppiin. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 11
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Hehkutulppa-osien vaihto CITROËN RELAY -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista kiinnitysmutterit. Käytä teleskooppimagneettia.
  8. Vaihe 12
    CITROËN RELAY -auton Hehkutulppa: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista sähkökaapeli. Käytä pitkiä kärkipihtejä.
  9. Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Hehkutulppa CITROËN RELAY -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista hehkutulppien asennuskohdat.
  10. Vaihe 14
    CITROËN RELAY Hehkutulppa vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä hehkutulpat irti. Käytä sytytystulppahylsyä nro 12. Käytä momenttiavainta.
    Vaihto: hehkutulppa – CITROËN JUMPER Bus (230P). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Hehkutulpat voivat juuttua ajan myötä ja hajota poistettaessa.Käytä osien löysäämiseen momenttiavainta välttääksesi autonvalmistajan määrittämän irrotusmomentin ylittämisen.Jos olet saavuttanut irrotusmomentin mutta hehkutulpat eivät vieläkään kierry irti, sinun tulee kysyä neuvoa ammattilaiselta: osien hajoaminen voi johtaa kalliisiin moottoriremontteihin.
  11. Vaihe 15
    Vaihtaa Hehkutulppa itse CITROËN RELAY -autoon
    Irrota hehkutulpat. Käytä pitkiä kärkipihtejä.
  12. Vaihe 16
    CITROËN RELAY -auton Hehkutulppa: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Käsittele hehkutulpat. Käytä korkean lämpötilan keraamista rasvaa.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Hehkutulppa CITROËN RELAY -autoon - vinkkejä
    Asenna uudet hehkutulpat paikoilleen. Käytä pitkiä kärkipihtejä.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata CITROËN JUMPER Bussi (230P) Hehkutulppa itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
CITROËN JUMPER Bussi (230P) Hehkutulppa vaihtaminen - online-opas
CITROËN JUMPER Bussi (230P) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Hehkutulpat CITROËN JUMPER Bussi (230P) 2.8 HDi - vaihto nõuanded
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Hehkutulpat Citroen Jumper 230 2.5 D - vaihtovinkit
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - CITROËN JUMPER Bussi (230P) 2.5 TDi Hehkutulpat vaihto-opas
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Hehkutulpat Citroen Jumper 230 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Auton laturin korjaus itse | AUTODOCin vinkit