Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Passat CC (357) 2.0 TSI, VW Passat CC (357) 1.8 TSI, VW Passat CC (357) 2.0 TDI, VW Passat CC (357) 1.4 TSI MultiFuel, VW Passat CC (357) 3.6 FSI 4motion, VW Passat CC (357) 3.6 FSI, VW Passat CC (357) 1.8 TSI, VW Passat CC (357) 3.6 FSI 4motion, VW Passat CC (357) 2.0 TDI, VW Passat CC (357) 2.0 TDI, VW Passat CC (357) 2.0 TFSI, VW Passat CC (357) 2.0 TDI, VW Passat CC (357) 2.0 BlueTDI, VW Passat CC (357) 2.0 TDI 4motion, VW Passat CC (357) 2.0 TDI 4motion Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Passat CC (357) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – VW PASSAT CC (357). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Torx-kärkihylsy T25
Iskunvaimentimen hylsy DD5,2
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Ruuvipuristin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – VW PASSAT CC (357). AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Huom! Kaikki työ VW PASSAT CC (357) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW PASSAT CC (357)
  3. Vaihe 5
    VW PASSAT Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW PASSAT -autoon
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista pyöräkotelon suojan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti pyörän kaaren suojan kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T25.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 10
    VW PASSAT -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista tukivarren kiinnitykset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 12
    VW PASSAT Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä alatukivarren kiinnike irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW PASSAT -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  12. Vaihe 14
    Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
    Vaihe 15
    VW PASSAT -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW PASSAT CC (357)
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimennin.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: VW Passat CC (357) 2.0 TDI 4motion 2012 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Laita iskunvaimennin kiinni ruuvipuristimeen.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen laakerin suojus. Käytä sorkkarautaa.
  18. Vaihe 21
    VW PASSAT Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW PASSAT -autoon
    Irroita iskunvaimentimen männänvarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD nro 5,2. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: iskunvaimentimet – VW PASSAT CC (357). Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren yläosan kiinnikkeet Käytä hylsyä nro 17. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD nro 5,2. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
  23. Vaihe 26
    VW PASSAT -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Käsittele iskunvaimentimen varren kiinnike. Käytä kuparitahnaa.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna iskunvaimentimen suojus paikoilleen.
  25. Vaihe 28
    VW PASSAT Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vapauta ruuvipuristin ja ota iskunvaimennin irti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VW Passat CC (357) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Passat CC (357) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Passat CC (357) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
VW Passat CC (357) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW Passat CC (357) 2.0 TDI 4motion - vaihto nõuanded
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit VW Passat CC 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Miksi jarrusi vinkuvat? | AUTODOCIN vinkit
  • Huolto vinkit - VW Passat CC (357) 1.8 TSI Iskari vaihto-opas
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin VW Passat CC vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit