Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MAZDA 3 Sedan (BK) 2.0 (BKEP), MAZDA 3 Sedan (BK) 1.6 DI Turbo (BK12Y), MAZDA 3 Sedan (BK) 2.3, MAZDA 3 Sedan (BK) 2.0 MZR-CD (BK12), MAZDA 3 Sedan (BK) 2.0 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu-alatukivarsi MAZDA 3 BK -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC

Kuinka vaihtaa etummainen alatukivarsi Mazda 3 BK-autoon – vaihto-ohje
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mazda 3 BK. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 16
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Pallonivelen ulosvedin
Kuminuija
Sorkkarauta
Vasara
Meisti
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mazda 3 BK. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Huom! Kaikki työ Mazda 3 BK -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MAZDA 3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MAZDA 3 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    MAZDA 3 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Alatukivarsi itse MAZDA 3 -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mazda 3 BK. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MAZDA 3 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MAZDA 3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto MAZDA 3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  8. Vaihe 9
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 10
    MAZDA 3 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä kiinnike irti, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi MAZDA 3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  10. Vaihe 12
    MAZDA 3 Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista. Käytä kuminuijaa. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 13
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät tukivarren apurunkoon. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 14
    Vaihtaa Alatukivarsi itse MAZDA 3 -autoon
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 15
    Irrota tukivarren etukiinnitys.
    Vaihe 16
    MAZDA 3 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 17
    Irrota tukivarren takakiinnitys.
    Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MAZDA 3 -autoon - vinkkejä
    Irroita tukivarsi.
  14. Vaihe 19
    Vaiheittaiset suositukset MAZDA 3 -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita kiinnikkeet ja irroita pohjaanlyöntikumi itsenäisen etujousituksen alatukivarresta. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 20
    Tee se itse -vaihto: MAZDA 3 Sedan (BK) 2.0 (BKEP) 2002 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Asenna ja kiinnitä pohjaanlyöntikumi uuteen tukivarteen. Käytä hylsyä nro 12. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 19 Nm vääntömomentilla.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MAZDA 3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa MAZDA 3 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    AUTODOC suosittelee:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MAZDA 3 Sedan (BK) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MAZDA 3 Sedan (BK) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MAZDA 3 Sedan (BK) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
MAZDA 3 Sedan (BK) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi MAZDA 3 Sedan (BK) 2.0 (BKEP) - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos autosi lämmitin ei toimi | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Mazda 3 Sedan 1.6 (BK12) - vaihtovinkit
    Moottorin jäähdytystuulettimen vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MAZDA 3 Sedan (BK) 1.6 DI Turbo (BK12Y) Reaktiotanko vaihto-opas
    Kuinka poistaa naarmut autosta | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Mazda 3 Sedan vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kunnostaa vanteet | AUTODOCin vinkit