Milloin vaihtaa Jarrukengät OPEL CORSA -autossa
Osakategorian Jarrukenkäsarja suositeltu vaihtoväli: 100000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.5 D (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.5 TD (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.2 i (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.4 i (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.4 Si (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.6 GSI 16V (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.4 i 16V (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.6 i 16V (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.7 D (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.0 i 12V (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.2 i 16V (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.2 i (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.4 i 16V (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.6 i 16V (F08, F68, M68), OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.4 (F08, F68, M68) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takajarrukengät OPEL CORSA S93 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jarrukengät taakse Opel Corsa S93-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrukengät Corsa B Hatchback (S93) -malliin ja muihin OPEL-malleihin
Kuinka vaihtaa Jarrukenkäsarja Opel Corsa S93 1.0 i 12V (F08, F68, M68) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jarrukenkäsarja
Kuinka vaihtaa Jarrukenkä Opel Corsa S93 1.0 i 12V (F08, F68, M68) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jarrukenkä
Työkalut
Vaihto: jarrukengät – Opel Corsa S93. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Laakerirasva
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 24
Vannehylsy nro 17
Jarrukenkien kiinnitysjousien ulosvedin
Tasapäinen ruuvimeisseli
Kiintolenkkiavain
Pitkät kärkipihdit
Siirtoleukapihdit
Vasara
Kuminuija
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrukengät – Opel Corsa S93. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihda kaikki akselin jarrukengät kerralla. Tämä takaa tehokkaan jarrutuksen.
  • Vaihtotoimenpide on identtinen samalla akselilla oleville jarrukengille.
  • Huom! Kaikki työ Opel Corsa S93 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät OPEL CORSA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa OPEL CORSA -auton Jarrukengät – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta autoa.
    Vaihto: jarrukengät – Opel Corsa S93. Vinkki:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  3. Vaihe 4
    OPEL CORSA Jarrukengät vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Opel Corsa S93
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jarrukengät itse OPEL CORSA -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa OPEL CORSA -auton Jarrukengät - helposti seurattavat online-ohjeet
    Poista pyörännavan mutterin kansi. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät OPEL CORSA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota sokkanaula, jolla navan mutteri on kiinni. Käytä sorkkarautaa. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrukengät-osien vaihto OPEL CORSA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä pyörännavan mutteri irti. Käytä hylsyä nro 24. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 9
    OPEL CORSA -auton Jarrukengät: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista pyöränlaakerin aluslevy. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrukengät OPEL CORSA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota pyöränlaakeri. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 11
    OPEL CORSA Jarrukengät vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jarrurumpu, joka on asennettu pyörännavan laakeriin.
    Vaihto: jarrukengät – Opel Corsa S93. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Tarkista jarrurummun kunto. Vaihda tarvittaessa.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jarrukengät itse OPEL CORSA -autoon
    Puhdista jarrukenkien kiinnikkeet. Käytä yleispuhdistussprayta.
  12. Vaihe 13
    Corsa B Hatchback (S93) 1.5 TD (F08, F68, M68) 1994 -auton Jarrukengät: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Löysää jarrukenkien säädin. Käytä sorkkarautaa.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1995 -autoon - vinkkejä
    Irrota jarrukenkien ylempi palautusjousi. Käytä pitkiä kärkipihtejä.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset OPEL CORSA -auton Jarrukengät-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista kiinnitysjousi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.4 i (F08, F68, M68) 1997 -auton Jarrukengät - online-opas
    Poista rumpujarrun kenkien pidikkeet. Käytä jarrukenkien kiinnitysjousien ulosvedintä.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät OPEL CORSA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarrukenkä alemmasta jousesta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa OPEL CORSA -auton Jarrukengät – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista oikea jarrukenkä.
  18. Vaihe 19
    OPEL CORSA Jarrukengät vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarrukenkien alempi palautusjousi.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jarrukengät itse OPEL CORSA -autoon
    Irroita seisontajarrun vaijeri.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa OPEL CORSA -auton Jarrukengät - helposti seurattavat online-ohjeet
    Poista vasen jarrukenkä.
    Vaihto: jarrukengät – Opel Corsa S93. AUTODOCin vinkki:
    Älä paina jarrupolinta takajarrurummun kenkien irroittamisen jälkeen. Tämä johtaa männän tippumiseen ulos jarrusylinteristä, jarrunestevuotoon, ja koko järjestelmän paineenmenetykseen.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät OPEL CORSA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrukenkien asennuskohdat. Käytä yleispuhdistussprayta.
    Vaihto: jarrukengät – Opel Corsa S93. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Varmista, että noudatat kokoonpanovaiheita oikeassa järjestyksessä.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrukengät-osien vaihto OPEL CORSA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiinnitä seisontajarrun vaijeri seisontajarrun vipuun.
  23. Vaihe 24
    OPEL CORSA -auton Jarrukengät: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna uusi vasen jarrukenkä.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrukengät OPEL CORSA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna alempi palautusjousi.
  25. Vaihe 26
    OPEL CORSA Jarrukengät vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota yläjousi ja säädin.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jarrukengät itse OPEL CORSA -autoon
    Irrota lukkorengas. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  27. Vaihe 28
    Corsa B Hatchback (S93) 1.5 TD (F08, F68, M68) 1994 -auton Jarrukengät: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista jarrukengän säätimen vipu.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1995 -autoon - vinkkejä
    Puhdista holkin kiinnityspaikka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset OPEL CORSA -auton Jarrukengät-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista holkki. Käytä siirtoleukapihtejä.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.4 i (F08, F68, M68) 1997 -auton Jarrukengät - online-opas
    Puhdista holkki. Käytä teräsharjaa.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät OPEL CORSA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna holkki uudelle jarrukengälle. Käytä siirtoleukapihtejä.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa OPEL CORSA -auton Jarrukengät – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna jarrukengän säätimen vipu.
  33. Vaihe 34
    OPEL CORSA Jarrukengät vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna lukkorengas.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata OPEL Corsa B Hatchback (S93) Jarrukengät itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
OPEL Corsa B Hatchback (S93) Jarrukengät vaihtaminen - online-opas
OPEL Corsa B Hatchback (S93) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrukenkäsarja OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.4 i (F08, F68, M68) - vaihto nõuanded
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jarrukenkä Opel Corsa S93 1.0 i 12V (F08, F68, M68) - vaihtovinkit
    5 vinkkiä uusille kuljettajille | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.2 i 16V (F08, F68, M68) Jarrukenkäsarja vaihto-opas
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa
  • Jarrukenkä Opel Corsa S93 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit