Milloin vaihtaa Jarrukengät TOYOTA YARIS -autossa
Osakategorian Jarrukenkäsarja suositeltu vaihtoväli: 100000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 1.0 (SCP10_), TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 1.5 (NCP13_), TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 1.4 D-4D (NLP10_), TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 1.3 (SCP12_, SCP13_), TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 1.0 (SCP10_), TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 1.5 (NCP13_) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takajarrukengät TOYOTA YARIS P1 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jarrukengät taakse Toyota Yaris P1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrukengät Yaris Hatchback (_P1_) -malliin ja muihin TOYOTA-malleihin
Kuinka vaihtaa Jarrukenkäsarja Toyota Yaris p1 1.0 (SCP10_) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jarrukenkäsarja
Kuinka vaihtaa Jarrukenkä Toyota Yaris p1 1.0 (SCP10_) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jarrukenkä
Työkalut
Vaihto: jarrukengät – Toyota Yaris P1. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Kuparitahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 10
Vannehylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Pyörökärkipihdit
Siirtoleukapihdit
Jarrukenkien kiinnitysjousien ulosvedin
Jarrukiila
Vaihto: jarrukengät – Toyota Yaris P1. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda kaikki akselin jarrukengät kerralla. Tämä takaa tehokkaan jarrutuksen.
  • Vaihtotoimenpide on identtinen samalla akselilla oleville jarrukengille.
  • Huom! Kaikki työ Toyota Yaris P1 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät TOYOTA YARIS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa TOYOTA YARIS -auton Jarrukengät – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 21.
  3. Vaihe 4
    TOYOTA YARIS Jarrukengät vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jarrukengät itse TOYOTA YARIS -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Toyota Yaris P1
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa TOYOTA YARIS -auton Jarrukengät - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät TOYOTA YARIS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrurummun kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrukengät-osien vaihto TOYOTA YARIS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista käsijarruvaijerin kiinnikkeen suoja.
  8. Vaihe 9
    TOYOTA YARIS -auton Jarrukengät: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää käsijarruvaijeri. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrukengät TOYOTA YARIS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrurumpu.
  10. Vaihe 11
    TOYOTA YARIS Jarrukengät vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrukenkien alempi palautusjousi. Käytä sorkkarautaa. Käytä pyörökärkipihtejä.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jarrukengät itse TOYOTA YARIS -autoon
    Poista kiinnitysjousi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  12. Vaihe 13
    Yaris Hatchback (_P1_) 1.5 (NCP13_) 2003 -auton Jarrukengät: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Siirrä käsijarrukengät rumpua vasten. Käytä sorkkarautaa. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 2004 -autoon - vinkkejä
    Poista jarrukenkien pidiketapit. Käytä jarrukenkien kiinnitysjousien ulosvedintä.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset TOYOTA YARIS -auton Jarrukengät-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota jarrukenkien ylempi palautusjousi. Käytä pyörökärkipihtejä.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 1.3 (SCP12_, SCP13_) 1999 -auton Jarrukengät - online-opas
    Vedä molempia jarrukenkiä säätimen avulla jarruntyösylinteristä varoen jotta tiivisteet eivät vaurioituisi.
    Vaihto: jarrukengät – Toyota Yaris P1. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Älä paina jarrupolinta takajarrurummun kenkien irroittamisen jälkeen. Tämä johtaa männän tippumiseen ulos jarrusylinteristä, jarrunestevuotoon, ja koko järjestelmän paineenmenetykseen.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät TOYOTA YARIS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita seisontajarrun vaijeri.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa TOYOTA YARIS -auton Jarrukengät – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita ylempi pidikejousi ja säätömekanismi kokonaan.
  18. Vaihe 19
    TOYOTA YARIS Jarrukengät vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Aseta jarrukengät ruuvipenkkiin.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jarrukengät itse TOYOTA YARIS -autoon
    Poista jarrukengän tukikuppi.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa TOYOTA YARIS -auton Jarrukengät - helposti seurattavat online-ohjeet
    Poista jarrukengän säätimen vipu. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  21. Vaihe 22
    Löysää ruuvipenkkiä ja poista jarrukengät.
    Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Jarrukengät TOYOTA YARIS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta uudet jarrukengät ruuvipenkkiin.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrukengät-osien vaihto TOYOTA YARIS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna jarrukengän säätimen vipu.
  23. Vaihe 25
    TOYOTA YARIS -auton Jarrukengät: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna jarrukengän tukikuppi takaisin. Käytä siirtoleukapihtejä.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrukengät TOYOTA YARIS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista jarrukenkien asennuskohdat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  25. Vaihe 27
    Löysää ruuvipenkkiä ja poista jarrukengät.
    Vaihe 28
    TOYOTA YARIS Jarrukengät vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna jarrukenkä yhdessä ylemmän palautusjousen kanssa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) Jarrukengät itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) Jarrukengät vaihtaminen - online-opas
TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrukenkäsarja TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 1.3 (SCP12_, SCP13_) - vaihto nõuanded
    Kuinka vaihtaa pyöränpultti | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jarrukenkä Toyota Yaris p1 1.0 (SCP10_) - vaihtovinkit
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - TOYOTA Yaris Hatchback (_P1_) 1.4 D-4D (NLP10_) Jarrukenkäsarja vaihto-opas
    Miten avata auto ilman avaimia | AUTODOCin vinkit
  • Jarrukenkä Toyota Yaris p1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit