Milloin vaihtaa Jarrulevyt FIAT PUNTO -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FIAT PUNTO (188) 1.8 130 HGT (188.738, .718), FIAT PUNTO (188) 1.2 Natural Power, FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD, FIAT PUNTO (188) 1.2 Bifuel Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa jarrulevyt FIAT PUNTO 2 (188) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jarrulevyt eteen Fiat Punto 188-autoon – vaihto-ohje
Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – Fiat Punto 188. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 17
Vannehylsy nro 19
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrulevyt – Fiat Punto 188. AUTODOCin vinkki:
  • Vaihda jarrulevyt Fiat Punto 188 autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Huom! Kaikki työ Fiat Punto 188 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt FIAT PUNTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FIAT PUNTO -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 3
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
    Vaihe 4
    FIAT PUNTO Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jarrulevyt itse FIAT PUNTO -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Fiat Punto 188
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FIAT PUNTO -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt FIAT PUNTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto FIAT PUNTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 9
    FIAT PUNTO -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt FIAT PUNTO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: jarrulevyt – Fiat Punto 188. AUTODOCin vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.
  10. Vaihe 11
    FIAT PUNTO Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jarrulevyt itse FIAT PUNTO -autoon
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    FIAT PUNTO -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrulevyt.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt FIAT PUNTO -autoon - vinkkejä
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset FIAT PUNTO -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna jarrulevyt.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V 1999 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 12. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 9 Nm vääntömomentilla.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt FIAT PUNTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna jarrusatula ja sen pidike.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa FIAT PUNTO -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kiinnitä jarrusatulan kehikko. Käytä hylsyä nro 17. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 57 Nm vääntömomentilla.
  18. Vaihe 19
    FIAT PUNTO Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 20
    Irrota jarrusatulan saksisokka. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
    Vaihe 21
    Vaihtaa Jarrulevyt itse FIAT PUNTO -autoon
    Irrota jarrusatulan kiinnike. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa FIAT PUNTO -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrulevyt – Fiat Punto 188. Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FIAT PUNTO (188) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FIAT PUNTO (188) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
FIAT PUNTO (188) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V - vaihto nõuanded
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt Fiat Punto 188 1.2 60 - vaihtovinkit
    3 asiaa, jotka aiheuttavat moottorivaurioita | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FIAT PUNTO (188) 1.2 16V 80 (188.233, .235, .253, .255, .333, .353, .639,... Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    5 virhettä moottoria pestäessä | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt Fiat Punto 188 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit