Milloin vaihtaa Jarrulevyt PEUGEOT 406 -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
PEUGEOT 406 Coupe (8C) 2.0 16V, PEUGEOT 406 Coupe (8C) 2.2, PEUGEOT 406 Coupe (8C) 2.2 HDI, PEUGEOT 406 Coupe (8C) 2.0 16V, PEUGEOT 406 Coupe (8C) 2.0 16V, PEUGEOT 406 Coupe (8C) 2.0 16V Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – PEUGEOT 406 Coupe (8C). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Tiivisteaine
Rasva jarrusatulan liukutappeihin
Kuparitahna
Korkean lämpötilan keraaminen rasva
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 17
Torx-kärkihylsy T30
Torx-kärkihylsy T55
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Philips-ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Kierreleuan väännin
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrulevyt PEUGEOT 406 Coupe (8C) autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Huom! Kaikki työ PEUGEOT 406 Coupe (8C) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt PEUGEOT 406 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 406 -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 5
    PEUGEOT 406 Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. PEUGEOT 406 Coupe (8C)
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Jarrulevyt itse PEUGEOT 406 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 7
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 8
    Kuinka poistaa PEUGEOT 406 -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 17.
  6. Vaihe 9
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 10
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt PEUGEOT 406 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrupalojen kuluman ilmaisimen pistoke.
  7. Vaihe 11
    Irrota jarrupalojen kulumistunnistimen johto.
    Vaihe 12
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto PEUGEOT 406 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 13
    PEUGEOT 406 -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatula. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: jarrulevyt – PEUGEOT 406 Coupe (8C). AUTODOCin vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  9. Vaihe 14
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt PEUGEOT 406 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 15
    PEUGEOT 406 Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 16
    Vaihtaa Jarrulevyt itse PEUGEOT 406 -autoon
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T55. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 17
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 18
    PEUGEOT 406 -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  13. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt PEUGEOT 406 -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 20
    Vaiheittaiset suositukset PEUGEOT 406 -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä irti jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 21
    Tee se itse -vaihto: PEUGEOT 406 Coupe (8C) 3.0 V6 24V 2002 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Irroita jarrulevyt.
  16. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt PEUGEOT 406 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  17. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 406 -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna jarrulevyt.
  18. Vaihe 24
    PEUGEOT 406 Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä. Käytä Torx-avainta T30. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 10 Nm vääntömomentilla.
  19. Vaihe 25
    Irroita liukutapit jarrusatulasta.
    Vaihe 26
    Puhdista jarrusatulan ohjaustapit.
    Vaihe 27
    Vaihtaa Jarrulevyt itse PEUGEOT 406 -autoon
    Käsittele jarrusatulan liukutapit. Käsittele jarrusatulan liukutapit jarrusatularasvalla.
  20. Vaihe 28
    Ruuvaa liukutapit kiinni.
    Vaihe 29
    Kuinka poistaa PEUGEOT 406 -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata PEUGEOT 406 Coupe (8C) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
PEUGEOT 406 Coupe (8C) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
PEUGEOT 406 Coupe (8C) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy PEUGEOT 406 Coupe (8C) 3.0 V6 24V - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt Peugeot 406 Coupe 2.2 HDI - vaihtovinkit
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - PEUGEOT 406 Coupe (8C) 2.0 16V Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    Kuinka poistaa ruoste | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt Peugeot 406 Coupe vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit