Milloin vaihtaa Jarrulevyt SEAT LEON -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) 1.4 TSI e-Hybrid, SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) 1.4 TSI e-Hybrid, SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) 2.0 TFSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – SEAT Leon IV Sportstourer (KL8). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 21
Kuusiokolokärki nro H7
Torx-kärkihylsy T27
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Kuminuija
Iskutaltta
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrulevyt SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Huom! Kaikki työ SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt SEAT LEON -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrunestesäiliön korkki. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrulevyt – SEAT Leon IV Sportstourer (KL8). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa SEAT LEON -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä irti moottorin magneettiventtiilin pidike. Käytä Torx-avainta T27. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 4
    SEAT LEON Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  4. Vaihe 5
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 6
    Vaihtaa Jarrulevyt itse SEAT LEON -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  5. Vaihe 7
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 8
    Kuinka poistaa SEAT LEON -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. SEAT Leon IV Sportstourer (KL8)
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt SEAT LEON -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto SEAT LEON -autoon - lataa kuvitettu opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 11
    SEAT LEON -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt SEAT LEON -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 13
    SEAT LEON Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jarrusatulan pidätinjousi. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Jarrulevyt itse SEAT LEON -autoon
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrulevyt – SEAT Leon IV Sportstourer (KL8). Vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  12. Vaihe 15
    SEAT LEON -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrupalat.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt SEAT LEON -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset SEAT LEON -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) 2.0 TDI 2024 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt SEAT LEON -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa SEAT LEON -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  18. Vaihe 21
    SEAT LEON Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jarrulevyt. Käytä kuminuijaa.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Jarrulevyt itse SEAT LEON -autoon
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa SEAT LEON -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna jarrulevyt.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt SEAT LEON -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 4 Nm vääntömomentilla.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto SEAT LEON -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrulevyt – SEAT Leon IV Sportstourer (KL8). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) 2.0 TDI - vaihto nõuanded
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) 1.5 TSI - vaihtovinkit
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) 1.5 eTSI Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    Mitä tarkistaa käytettyä autoa ostaessa | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt SEAT Leon IV Sportstourer (KL8) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille