Milloin vaihtaa Jarrulevyt VW GOLF -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Golf IV Variant (1J5) 1.4 16V, VW Golf IV Variant (1J5) 1.6, VW Golf IV Variant (1J5) 2.0, VW Golf IV Variant (1J5) 1.9 SDI, VW Golf IV Variant (1J5) 1.9 TDI, VW Golf IV Variant (1J5) 1.9 TDI, VW Golf IV Variant (1J5) 1.9 TDI, VW Golf IV Variant (1J5) 1.9 TDI 4motion, VW Golf IV Variant (1J5) 1.6 16V, VW Golf IV Variant (1J5) 1.9 TDI 4motion, VW Golf IV Variant (1J5) 1.9 TDI, VW Golf IV Variant (1J5) 1.6, VW Golf IV Variant (1J5) 1.6 FSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jarrulevyt Golf IV Variant (1J5) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – VW GOLF IV Variant (1J5). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Kuusiokolokärki nro h7.
Vannehylsy nro 17
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Philips-ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrulevyt – VW GOLF IV Variant (1J5). Ammattilaiset suosittelevat:
  • Vaihda jarrulevyt VW GOLF IV Variant (1J5) autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jarrulevyt – VW GOLF IV Variant (1J5). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 5
    VW GOLF Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jarrulevyt – VW GOLF IV Variant (1J5). Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Jarrulevyt itse VW GOLF -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset. Käytä sorkkarautaa.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 10
    VW GOLF -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrulevyt – VW GOLF IV Variant (1J5). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 12
    VW GOLF Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jarrulevyt itse VW GOLF -autoon
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  12. Vaihe 14
    VW GOLF -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrulevyt.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  14. Vaihe 16
    Asenna jarrulevyt.
    Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 4 Nm vääntömomentilla.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: VW Golf IV Variant (1J5) 1.4 16V 2005 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Käsittele jarrusatulan mäntä. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrulevyt – VW GOLF IV Variant (1J5). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Golf IV Variant (1J5) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Golf IV Variant (1J5) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
VW Golf IV Variant (1J5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy VW Golf IV Variant (1J5) 1.4 16V - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä sytytystulppien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt Golf 1j5 1.9 TDI - vaihtovinkit
    8 yleisintä autonomistajien tekemää virhettä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Golf IV Variant (1J5) 1.6 16V Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit
  • Takajarrulevyt Golf 1j5 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Miten avata auto ilman avaimia | AUTODOCin vinkit