Milloin vaihtaa Jarrupalat AUDI A4 -autossa
Osakategorian Jarrupalat, levyjarru suositeltu vaihtoväli: 30000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 3.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 3.0 TDI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.7 TDI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) S4 quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 3.0 TDI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI flexible fuel quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TDI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TDI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TDI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI flexible fuel, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI Flexfuel quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI Flexfuel quattro Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takajarrupalat AUDI A4 4 (8K2) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jarrupalat taakse Audi A4 B8-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrupalat A4 Sedan (8K2, B8) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrupalat – Audi A4 B8. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Jarrurasva
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 15
Hylsyavain nro 13
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrupalat – Audi A4 B8. AUTODOCin vinkki:
  • Vaihda jarrupalat aina parettain akselia kohden. Tämä parantaa jarrutustehoa.
  • Kaikki saman akselin jarrupalat vaihdetaan samalla tavalla.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Audi A4 B8.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrupalat AUDI A4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa AUDI A4 -auton Jarrupalat – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta seisontajarrujärjestelmä huoltotilaan.
  3. Vaihe 3
    AUDI A4 Jarrupalat vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tue pyörät kiiloilla.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jarrupalat itse AUDI A4 -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa AUDI A4 -auton Jarrupalat - helposti seurattavat online-ohjeet
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jarrupalat AUDI A4 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Audi A4 B8
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrupalat-osien vaihto AUDI A4 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 8
    AUDI A4 -auton Jarrupalat: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrupalat AUDI A4 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    AUDI A4 Jarrupalat vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Jarrupalat itse AUDI A4 -autoon
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrupalat – Audi A4 B8. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  12. Vaihe 12
    A4 Sedan (8K2, B8) S4 3.0 quattro 2009 -auton Jarrupalat: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrupalat.
    Vaihto: jarrupalat – Audi A4 B8. AUTODOCin vinkki:
    Mittaa jarrulevyn paksuus.Osa tulee vaihtaa kun se saavuttaa määrätyn kulumarajansa.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Jarrupalat AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2010 -autoon - vinkkejä
    Käsittele jarrusatulan mäntä. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrupalat – Audi A4 B8. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A4 -auton Jarrupalat-osien tee se itse -vaihtoon
    Paina jarrusatulan mäntä sisään. Käytä jarrusatulan männän kääntötyökalua.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.7 TDI 2012 -auton Jarrupalat - online-opas
    Irrota jarrupalojen kiinnitysjouset.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarrupalat AUDI A4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    Vaihto: jarrupalat – Audi A4 B8. Vinkki:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa AUDI A4 -auton Jarrupalat – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna jarrupalojen kiinnitysjouset.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A4 Sedan (8K2, B8) Jarrupalat itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A4 Sedan (8K2, B8) Jarrupalat vaihtaminen - online-opas
AUDI A4 Sedan (8K2, B8) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrupala AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.7 TDI - vaihto nõuanded
    Miten avata auto ilman avaimia | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takajarrupalat ja etujarrupalat Audi A4 B8 Sedan 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Tee se itse -auton äänieristys | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 1.8 TFSI Etujarrupalat ja takajarrupalat vaihto-opas
    Kuinka kunnostaa vanteet | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrupalat Audi A4 B8 Sedan vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille