Milloin vaihtaa Jarrupalat FORD FOCUS -autossa
Osakategorian Jarrupalat, levyjarru suositeltu vaihtoväli: 30000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.4, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 Ti, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 2.0, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 TDCi, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 TDCi, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 TDCi, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 TDCi, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 Flexifuel, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 Flexifuel, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 TDCi, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa taka jarrulevyt ja taka jarrupalat FORD FOCUS 2 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO

Kuinka vaihtaa jarrupalat taakse Ford Focus MK2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrupalat Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Jarrurasva
Rasva jarrusatulan liukutappeihin
Kuparitahna
Kuusiokolokärki nro h7.
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrupalat aina parettain akselia kohden. Tämä parantaa jarrutustehoa.
  • Kaikki saman akselin jarrupalat vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrupalat FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Jarrupalat – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 3
    FORD FOCUS Jarrupalat vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  4. Vaihe 4
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 5
    Vaihtaa Jarrupalat itse FORD FOCUS -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Jarrupalat - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jarrupalat FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota jarrusatulan pidätinjousi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrupalat-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  8. Vaihe 9
    FORD FOCUS -auton Jarrupalat: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 10
    Irroita liukutapit jarrusatulasta.
    Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrupalat FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 12
    FORD FOCUS Jarrupalat vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jarrupalat itse FORD FOCUS -autoon
    Irroita jarrupalat.
    Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. AUTODOCin vinkki:
    Mittaa jarrulevyn paksuus.Osa tulee vaihtaa kun se saavuttaa määrätyn kulumarajansa.
  12. Vaihe 14
    FORD FOCUS -auton Jarrupalat: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Jarrupalat FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Käsittele jarrupalat siitä kohdasta, jossa niiden pinta osuu jarrusatulan kannakkeeseen. Levitä jarrurasvaa.
    Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Varmista että levyn pinta on siisti ennen jarrupalojen asentamista.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Jarrupalat-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna uudet jarrupalat.
    Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. Vinkki:
    Varmista että jarrupalat on asennettu pinta jarrulevyä päin.
  15. Vaihe 17
    Käsittele jarrusatulan mäntä. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrupalat – Ford Focus MK2. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
    Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 2019 -auton Jarrupalat - online-opas
    Paina jarrusatulan mäntä sisään. Käytä jarrusatulan männän kääntötyökalua.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jarrupalat FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna jarrusatula paikoilleen ja kiinnitä se.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) Jarrupalat itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) Jarrupalat vaihtaminen - online-opas
FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrupala FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takajarrupalat ja etujarrupalat Ford Focus mk2 Sedan 1.6 TDCi - vaihtovinkit
    Kuinka kunnostaa ohjauspyörä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 TDCi Etujarrupalat ja takajarrupalat vaihto-opas
    Tee se itse -auton äänieristys | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrupalat Ford Focus mk2 Sedan vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC