Milloin vaihtaa Jarrurumpu SEAT CORDOBA -autossa
Osakategorian Jarrurumpu suositeltu vaihtoväli: 100000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.4 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.6 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.8 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 D, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 TD, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.6 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 TDI, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 D, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.4 i 16V, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.0 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.6 i Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jarrurumpu Cordoba Sedan (6K1, 6K2) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrurumpu – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
Yleisrasva
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 10
Hylsyavain nro 24
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Vasara
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrurummut SEAT CORDOBA (6K1, 6K2)-malliin aina pareittain osien kunnosta huolimatta. Se takaa jarrutuksen tasaisuuden.
  • Vaihtotoimenpide on identtinen samalla akselilla olevien oikean ja vasemman jarrurumpujen suhteen.
  • Muista vaihtaa myös jarrukengät, kun vaihdat jarrurummut.
  • Huom! Kaikki työ SEAT CORDOBA (6K1, 6K2) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrurumpu SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kytke seisontajarru päälle kahvasta.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Jarrurumpu – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää käsijarruvaijeri. Käytä yhdistelmäavainta nro 10.
  3. Vaihe 3
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 4
    SEAT CORDOBA Jarrurumpu vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihe 5
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 6
    Vaihtaa Jarrurumpu itse SEAT CORDOBA -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. SEAT CORDOBA (6K1, 6K2)
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Jarrurumpu - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Jarrurumpu SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrurumpu. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrurumpu-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista pyörännavan mutterin kansi. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  8. Vaihe 10
    SEAT CORDOBA -auton Jarrurumpu: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota sokkanaula, jolla navan mutteri on kiinni. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrurumpu SEAT CORDOBA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä pyörännavan mutteri irti. Käytä hylsyä nro 24. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 12
    SEAT CORDOBA Jarrurumpu vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jarrurumpu, joka on asennettu pyörännavan laakeriin.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jarrurumpu itse SEAT CORDOBA -autoon
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  12. Vaihe 14
    SEAT CORDOBA -auton Jarrurumpu: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Käsittele pyörännapaa alueella, jossa se koskettaa jarrurumpua. Käytä yleisrasvaa.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Jarrurumpu SEAT CORDOBA -autoon - vinkkejä
    Asenna uusi jarrurumpu pyörännavan laakerin kanssa.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset SEAT CORDOBA -auton Jarrurumpu-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. SEAT CORDOBA (6K1, 6K2)
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI 1997 -auton Jarrurumpu - online-opas
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni. Käytä vannehylsyä nro 17.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat SEAT Córdoba I Sedan (6K1, 6K2) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) Jarrurumpu itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) Jarrurumpu vaihtaminen - online-opas
SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrurumpu SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI - vaihto nõuanded
    Moottorin jäähdytystuulettimen vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jarrurumpu Seat Cordoba 6K1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.4 i Jarrurumpu vaihto-opas
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Jarrurumpu Seat Cordoba 6K1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    8 yleisintä autonomistajien tekemää virhettä | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille