Milloin vaihtaa Jarrusatula VW TRANSPORTER -autossa
Osakategorian Jarrusatula suositeltu vaihtoväli: 100000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI 4motion, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI 4motion, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TSI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TSI 4motion, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TSI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI 4motion, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI 4motion, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI, VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI 4motion Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jarrusatula Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrusatula – VW TRANSPORTER VI Bus (SGB, SGG, SGJ). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Rasva jarrusatulan liukutappeihin
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Avolenkkiavain nro 11
Yhdistelmäavain nro 14
Kuusiokolokärki nro H7
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Sorkkarauta
Jarrujen ilmaussarja
Jarruletkun klemmari
Jarrukiila
Vaihto: jarrusatula – VW TRANSPORTER VI Bus (SGB, SGG, SGJ). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Akselin oikean ja vasemman jarrusatulan vaihto tehdään samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jarrusatula – VW TRANSPORTER VI Bus (SGB, SGG, SGJ). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula VW TRANSPORTER -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa VW TRANSPORTER -auton Jarrusatula – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 5
    VW TRANSPORTER Jarrusatula vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW TRANSPORTER VI Bus (SGB, SGG, SGJ)
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Jarrusatula itse VW TRANSPORTER -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa VW TRANSPORTER -auton Jarrusatula - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota jarrusatulan pidätinjousi. Käytä sorkkarautaa.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula VW TRANSPORTER -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Purista jarruletku irti käyttämällä letkupihtejä.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrusatula-osien vaihto VW TRANSPORTER -autoon - lataa kuvitettu opas
    Löysää jarruletkujen kiinnikkeitä. Käytä yhdistelmäavainta nro 14.
  8. Vaihe 10
    VW TRANSPORTER -auton Jarrusatula: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrusatula VW TRANSPORTER -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 12
    VW TRANSPORTER Jarrusatula vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä irti jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 13
    Irroita liukutapit jarrusatulasta.
    Vaihe 14
    Vaihtaa Jarrusatula itse VW TRANSPORTER -autoon
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrusatula – VW TRANSPORTER VI Bus (SGB, SGG, SGJ). Ammattilaiset suosittelevat:
    Kun vaihdat jarrusatulaa, on suositeltavaa tarkastaa jarruletku vaurioiden varalta ja tarpeen vaatiessa vaihtaa se uuteen.Jarrusatulaa vaihdettaessa on suositeltavaa vaihtaa myös jarrupalat, tarkastaa jarrulevyjen kunto, ja vaihtaa ne uusiin aina tarvittaessa.Mikäli uusien jarrusatuloiden pakkauksen mukana ei tullut liukutappeja, käytä vanhoja tappeja.
  12. Vaihe 15
    VW TRANSPORTER -auton Jarrusatula: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrupalat.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula VW TRANSPORTER -autoon - vinkkejä
    Irroita jarruletku jarrusatulasta. Käytä yhdistelmäavainta nro 14.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset VW TRANSPORTER -auton Jarrusatula-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele jarruletku. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TSI 2019 -auton Jarrusatula - online-opas
    Asenna ja kiinnitä jarruletku uuteen jarrusatulaan.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula VW TRANSPORTER -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna jarrupalat.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa VW TRANSPORTER -auton Jarrusatula – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna jarrusatula paikoilleen ja kiinnitä se.
  18. Vaihe 21
    VW TRANSPORTER Jarrusatula vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista jarrusatulan ohjaustapit. Käsittele jarrusatulan liukutapit jarrusatularasvalla.
  19. Vaihe 22
    Ruuvaa liukutapit kiinni.
    Vaihe 23
    Vaihtaa Jarrusatula itse VW TRANSPORTER -autoon
    Kiristä jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 30 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) Jarrusatula itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) Jarrusatula vaihtaminen - online-opas
VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrusatulat VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TSI - vaihto nõuanded
    Kuinka poistaa ruoste | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jarrusatulat VW T6 Transporter 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Transporter VI Bussi (SGB, SGG, SGJ) 2.0 TDI 4motion Jarrusatulat vaihto-opas
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Jarrusatulat VW T6 Transporter vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit