Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 180 CDI (245.207), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 200 CDI (245.208), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 170 (245.232), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 200 TURBO (245.234), MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 150 (245.231) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujousi MERCEDES-BENZ B200 (W245) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousi eteen Mercedes W245-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousi B-sarja (W245) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousi (auton jousitus) Mercedes W245 B 180 CDI 2.0 (245.207) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousi (auton jousitus)
Kuinka vaihtaa Kierrejousen välikumi Mercedes W245 B 180 CDI 2.0 (245.207) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kierrejousen välikumi
Työkalut
Vaihto: jousi – Mercedes W245. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 21
Kuusiokolokärki nro h6.
Hylsyavain nro E12
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 22
Vannehylsy nro H12
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousi – Mercedes W245. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Molemmat etujousituksen kierrejouset täytyy vaihtaa samaan aikaan.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla etujousituksen vasemmalle ja oikealle kierrejouselle.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Mercedes W245.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro E12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Tue pyörät kiiloilla.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro H12.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jousi – Mercedes W245. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  8. Vaihe 8
    MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  12. Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita ABS-anturin johdot. Irroita jarrupalojen kuluman ilmaisimen pistoke.
    Vaihto: jousi – Mercedes W245. Vinkki:
    Kaikissa autoissa ei välttämättä ole jarrupalan kulumisenilmaisimen anturia.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita jarruletkun pidike. Käytä sorkkarautaa.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 170 1.7 (245.232) 2005 -auton Jousi - online-opas
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  18. Vaihe 18
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  20. Vaihe 20
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W245
    Vaihe 21
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita joustintuki.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousi – Mercedes W245. Ammattilaiset suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 24
    MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Purista jousi.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Vapauta kierrejousi.
  27. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jousi.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousi – Mercedes W245. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 170 1.7 (245.232) 2005 -auton Jousi - online-opas
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Purista jousi.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  33. Vaihe 34
    MERCEDES-BENZ B-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousi – Mercedes W245. AUTODOCin vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ B-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Lopeta jousen painaminen.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ B-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Poista asennettu joustintuki.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) Jousi vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jouset MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 170 1.7 (245.232) - vaihto nõuanded
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Kierrejouset Mercedes W245 B 180 CDI 2.0 (245.207) - vaihtovinkit
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ B-sarja (W245) B 200 CDI 2.0 (245.208) Takajouset & etujouset vaihto-opas
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Etujouset & takajouset Mercedes W245 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit