Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD MONDEO II Sedan (BFP) 2.5 24V, FORD MONDEO II Sedan (BFP) 2.5 ST 200, FORD MONDEO II Sedan (BFP) 1.6 i 16V, FORD MONDEO II Sedan (BFP) 1.8 TD, FORD MONDEO II Sedan (BFP) 2.5 24V, FORD MONDEO II Sedan (BFP) 2.0 i, FORD MONDEO II Sedan (BFP) 1.8 i, FORD MONDEO II Sedan (BFP) 1.6 i Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri MONDEO II Sedan (BFP) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri Ford Mondeo BFP 1.8 i -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja Ford Mondeo BFP 1.8 i -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri Ford Mondeo BFP 1.8 i -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD MONDEO II Saloon (BFP). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 32
Kuusiokolokärki nro H5.
Kuusiokolokärki nro H6.
Torx-kärkihylsy T55
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Meisti
Tasataltta
Vasara
Pallonivelen ulosvedin
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD MONDEO II Saloon (BFP). Ammattilaiset suosittelevat:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Huom! Kaikki työ FORD MONDEO II Saloon (BFP) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    FORD MONDEO Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD MONDEO II Saloon (BFP). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD MONDEO -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota ABS-anturin liitin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  6. Vaihe 7
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 10
    FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita pidike iskunvaimentimesta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  10. Vaihe 12
    FORD MONDEO Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD MONDEO -autoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 32. Käytä kierreleuan väännintä.
  12. Vaihe 14
    FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnitysmutteri.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 17
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO II Sedan (BFP) 1.8 TD 2000 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD MONDEO II Saloon (BFP). AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  18. Vaihe 21
    FORD MONDEO Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD MONDEO -autoon
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä Torx-avainta T55. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 26
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 27
    Vapauta kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
    Vaihe 28
    FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  24. Vaihe 29
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD MONDEO II Saloon (BFP). AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  25. Vaihe 30
    Laske autoa.
    Vaihe 31
    Avaa konepelti.
    Vaihe 32
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 33
    FORD MONDEO Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen laakerin suojus. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  26. Vaihe 34
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 35
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD MONDEO -autoon
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD MONDEO II Saloon (BFP). Vinkki:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  27. Vaihe 36
    FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita joustintuki.
  28. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    AUTODOC suosittelee:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  29. Vaihe 38
    Purista jousi.
    Vaihe 39
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 40
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO II Sedan (BFP) 1.8 TD 2000 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 41
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD MONDEO II Saloon (BFP). Vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  32. Vaihe 42
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna uusi kiinnike, suojakumi ja joustonrajoitin iskunvaimentimeen. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
  33. Vaihe 43
    FORD MONDEO Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 58 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD MONDEO II Saloon (BFP). Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  34. Vaihe 44
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 45
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD MONDEO -autoon
    Poista asennettu joustintuki.
  35. Vaihe 46
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  36. Vaihe 47
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. FORD MONDEO II Saloon (BFP)
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD MONDEO II Sedan (BFP) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD MONDEO II Sedan (BFP) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
FORD MONDEO II Sedan (BFP) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri FORD MONDEO II Sedan (BFP) 1.8 TD - vaihto nõuanded
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Ford Mondeo BFP 1.8 i - vaihtovinkit
    Auton laturin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD MONDEO II Sedan (BFP) 2.0 i Iskarin yläpää vaihto-opas
    Kuinka vaihtaa jousitus BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Kääntölaakeri Ford Mondeo BFP vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 vinkkiä uusille kuljettajille | AUTODOCin vinkit