Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
Vaihe 23
Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
AUTODOC suosittelee:
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW JETTA III (1K2). Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
Vaihe 24
Irroita vetoakseli pyöränkotelosta.
Vaihe 25
Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
Vaihe 34
Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
Vaihe 35
Asenna uusi kiinnike, suojakumi ja joustonrajoitin iskunvaimentimeen.
Vaihe 36
Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW JETTA III (1K2). AUTODOCin vinkki:
Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
Vaihe 37
Lopeta jousen painaminen.
Vaihe 38
Poista asennettu joustintuki.
Vaihe 39
Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Vaihe 40
Varmista iskunvaimentimen ylempien kiinnikkeiden kiinnitys. Älä kiristä sitä.
AUTODOC suosittelee:
VW JETTA III (1K2) – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni.
Vaihe 41
Asenna ja kiristä ohjausnivelen uusi pultti. Käytä hylsyä nro 18. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 70 Nm vääntömomentilla.+90°
AUTODOC suosittelee:
Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.
Vaihe 42
Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
Vaihe 43
Kytke vetoakseli pyörännapaan.
Vaihe 44
Liitä pallonivel ohjausvarteen.
Vaihe 45
Kiristä pallonivelen kiinnitysmutteri. Käytä hylsyä nro 16. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 46
Kiinnitä kallistuksenvakaajan yhdystanko joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä XZN-hylsyä nro 6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 65 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 47
Kytke ABS-anturin johdon kiinnikkeet iskunvaimentimeen. Kiinnitä jarruletku joustintukeen.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW JETTA III (1K2). Ammattilaiset suosittelevat:
Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
Vaihe 50
Ruuvaa pyöränpultit kiinni. Käytä vannehylsyä nro 17.
Vaihe 51
Laske autoa.
Vaihe 52
Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään laakeri. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 15 Nm vääntömomentilla.+90°
AUTODOC suosittelee:
Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.
Vaihe 53
Asenna konepellin ritilä ja varmista, että se on paikoillaan.
Vaihe 54
Kiristä pultti, joka kiinnittää vetoakselin pyörännapaan. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 70 Nm vääntömomentilla.+90°
AUTODOC suosittelee:
Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi
Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Skannaa
Voit ladata sovelluksen:
- skannaamalla QR-koodi
- lataa App Storesta
- lataa Google Playsta
VW Jetta Mk5 (1K) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
6 parasta tuotetta autosi parantamiseen | AUTODOCin vinkit