Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 1.6 FSI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 FSI, VW Passat Variant (3C5) 1.9 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI 16V, VW Passat Variant (3C5) 1.6, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TFSI, VW Passat Variant (3C5) 3.2 FSI 4motion, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI 16V 4motion, VW Passat Variant (3C5) 2.0 FSI 4motion, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Variant (3C5) 3.6 R36 4motion, VW Passat Variant (3C5) 1.4 TSI, VW Passat Variant (3C5) 1.8 TSI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 1.4 TSI EcoFuel, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 BlueTDI, VW Passat Variant (3C5) 1.6 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Variant (3C5) 1.8 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri VW PASSAT VARIANT B6 3C -malliin [OHJEVIDEO AUTODOC]

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri eteen VW Passat 3C B6 Variant-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri Passat Variant (3C5) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Passat Variant B6. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 19
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 24
Kuusiokolokärki nro h5.
Kuusiokolokärki nro h6.
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Pallonivelen ulosvedin
Sorkkarauta
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Passat 3C5. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda asennuksen yhteydessä myös kaikki itselukittuvat mutterit ja pultit.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Passat Variant B6. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    VW PASSAT Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Passat 3C B6 Variant. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW PASSAT -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita ABS-anturin johdot. Käytä sorkkarautaa.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita ABS anturin sähköinen pistoke. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  7. Vaihe 8
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 10
    VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Passat 3C5. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  9. Vaihe 11
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 13
    VW PASSAT Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW PASSAT -autoon
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  12. Vaihe 15
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 16
    VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 17
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 19
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  15. Vaihe 20
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 21
    Tee se itse -vaihto: VW Passat Variant (3C5) 1.9 TDI 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä hylsyä nro 24.
  16. Vaihe 22
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  18. Vaihe 25
    VW PASSAT Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita vetoakseli pyöränkotelosta.
  19. Vaihe 26
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW PASSAT -autoon
    Laske autoa. Avaa konepelti.
  20. Vaihe 27
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 28
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota tuulilasin ritilän tiiviste.
  21. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota muovisen konepellin ritilän kiinnikkeet.
  22. Vaihe 30
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Nosta sitä ylös ja irrota tuulilasin ritilä.
  23. Vaihe 31
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 32
    VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Passat Variant B6
  24. Vaihe 33
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita joustintuki.
  25. Vaihe 34
    VW PASSAT Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Passat 3C B6 Variant. Vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  26. Vaihe 35
    Purista jousi.
    Vaihe 36
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW PASSAT -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  27. Vaihe 37
    VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  28. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Passat 3C5. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  29. Vaihe 39
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  30. Vaihe 40
    Tee se itse -vaihto: VW Passat Variant (3C5) 1.9 TDI 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW Passat Variant B6. AUTODOCin vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  31. Vaihe 41
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VW Passat B6 Variant (3C5) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Passat Variant (3C5) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Passat Variant (3C5) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
VW Passat Variant (3C5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri VW Passat Variant (3C5) 1.9 TDI - vaihto nõuanded
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Passat B6 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Jarrusatuloiden kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI 16V Iskarin yläpää vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos moottorin merkkivalo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Passat B6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 vinkkiä uusille kuljettajille | AUTODOCin vinkit