Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TSI 4motion, VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TSI 4motion, VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 1.4 TSI 4motion, VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TSI 4motion Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri Passat Alltrack (3G5, CB5) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri VW Passat B8 Alltrack 2.0 TDI 4motion -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja VW Passat B8 Alltrack 2.0 TDI 4motion -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri VW Passat B8 Alltrack 2.0 TDI 4motion -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW PASSAT ALLTRACK (3G5). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
12-kulmainen hylsy nro 24
21 mm iskunvaimentimen mutterin hylsy
Iskunvaimentimen hylsy
Kuusiokolokärki nro H7
XZN-hylsy nro 6
XZN-hylsy nro 14
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
hydraulinen kierrejousipuristin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW PASSAT ALLTRACK (3G5). AUTODOCin vinkki:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Huom! Kaikki työ VW PASSAT ALLTRACK (3G5) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota tuulilasin ritilän tiiviste.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota muovisen konepellin ritilän kiinnikkeet. Käytä sorkkarautaa.
  3. Vaihe 5
    VW PASSAT Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Siirrä konepellin säleikkö sivuun, jotta saat pääsyn joustintukilaakerin kiinnikkeisiin.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW PASSAT -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää joustintuen ylemmät kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 8
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  7. Vaihe 10
    Nosta autoa.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW PASSAT ALLTRACK (3G5). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 11
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW PASSAT ALLTRACK (3G5)
  8. Vaihe 12
    VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 14
    VW PASSAT Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä XZN-hylsyä nro 6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 15
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW PASSAT -autoon
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  12. Vaihe 16
    VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24. Käytä kierreleuan väännintä.
  15. Vaihe 19
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 20
    Tee se itse -vaihto: VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TSI 4motion 2019 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen ohjausvarteen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä pallonivelen ja tukivarren yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota pallonivel tukivarresta.
  18. Vaihe 23
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
    Vaihe 24
    VW PASSAT Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW PASSAT ALLTRACK (3G5). Vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  19. Vaihe 25
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW PASSAT -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  20. Vaihe 26
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen.
  21. Vaihe 27
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  22. Vaihe 28
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    VW PASSAT ALLTRACK (3G5) – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  23. Vaihe 29
    VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita joustintuki.
  24. Vaihe 30
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Aseta joustintuki jousipuristintyökaluun.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW PASSAT ALLTRACK (3G5). Ammattilaiset suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  25. Vaihe 31
    VW PASSAT Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  26. Vaihe 32
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW PASSAT -autoon
    Puhdista joustintuen männänvarsi. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  27. Vaihe 33
    VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä 21 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  28. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Poista ylempi joustintukilaakeri yhdessä pohjaanlyöntikumin kanssa.
  29. Vaihe 35
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista vanhan joustintukilaakerin rajoitinkumi ja asenna se uuteen.
  30. Vaihe 36
    Tee se itse -vaihto: VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TSI 4motion 2019 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Asenna ylempi joustintukilaakeri yhdessä pohjaanlyöntikumin kanssa.
  31. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä 21 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
  32. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Lopeta jousen painaminen.
  33. Vaihe 39
    VW PASSAT Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  34. Vaihe 40
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse VW PASSAT -autoon
    Poista asennettu joustintuki.
  35. Vaihe 41
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista joustintuen kiinnityskohta olka-akselissa. Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Puhdista vetoakselin kiinnityskohta. Puhdista pallonivelen asennuskohta. Puhdista joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  36. Vaihe 42
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW PASSAT ALLTRACK (3G5). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Varmista, että joustintuki on asennettu oikeaan asentoon merkintöjen mukaisesti.
    Vaihe 43
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Varmista iskunvaimentimen ylempien kiinnikkeiden kiinnitys. Älä kiristä sitä.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. VW PASSAT ALLTRACK (3G5)
  37. Vaihe 44
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Passat Alltrack (3G5, CB5) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Passat Alltrack (3G5, CB5) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
VW Passat Alltrack (3G5, CB5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 2.0 TSI 4motion - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri VW Passat B8 Alltrack 2.0 TDI 4motion - vaihtovinkit
    Kuinka korjata puhjennut rengas helposti | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Passat Alltrack (3G5, CB5) 1.4 TSI 4motion Iskarin yläpää vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos auton ilmastointi ei toimi kunnolla | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri VW Passat B8 Alltrack vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit