Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
Vaihe 11
Ruuvaa pyöränpultit irti.
AUTODOC suosittelee:
Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW PASSAT ALLTRACK (3G5)
Vaihe 12
Irrota pyörä.
Vaihe 13
Puhdista kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Vaihe 14
Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä XZN-hylsyä nro 6. Käytä kiintolenkkiavainta.
Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
Varmista, että joustintuki on asennettu oikeaan asentoon merkintöjen mukaisesti.
Vaihe 43
Varmista iskunvaimentimen ylempien kiinnikkeiden kiinnitys. Älä kiristä sitä.
AUTODOC suosittelee:
Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. VW PASSAT ALLTRACK (3G5)
Vaihe 44
Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
Vaihe 45
Asenna kiinnityspultti.
Vaihe 46
Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
AUTODOC suosittelee:
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – VW PASSAT ALLTRACK (3G5). Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
Vaihe 47
Asenna vetoakseli paikoilleen.
Vaihe 48
Liitä pallonivel ohjausvarteen.
Vaihe 49
Kiristä kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen tukivarteen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
Vaihe 50
Ruuvaa kiinnike kiinni, joka yhdistää iskunvaimentimen ja olka-akselin. Käytä hylsyä nro 18. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
Vaihe 51
Asenna ja kiristä vetoakselin pultti. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24. Käytä kiintolenkkiavainta.
Kierrä kiinni kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä XZN-hylsyä nro 6. Käytä kiintolenkkiavainta.
Vaihe 55
Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
Vaihe 56
Kiristä pultti, joka kiinnittää vetoakselin pyörännapaan. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 200 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 57
Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
AUTODOC suosittelee:
Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
Vaihe 58
Kiristä joustintuen alemmat kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 70 Nm vääntömomentilla.+90°
Vaihe 59
Kiristä kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä XZN-hylsyä nro 6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 65 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 60
Kiristä pallonivelen ja tukivarren yhdistävät kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 40 Nm vääntömomentilla.+45°
Vaihe 61
Käsittele kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käsittele kiinnike, joka yhdistää joustintuen olka-akseliin. Käsittele pallonivelen kiinnike. Käytä kuparitahnaa.
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi
Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Skannaa
Voit ladata sovelluksen:
- skannaamalla QR-koodi
- lataa App Storesta
- lataa Google Playsta
VW Passat Alltrack (3G5, CB5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
Kuinka korjata puhjennut rengas helposti | AUTODOCin vinkit
Mitä tehdä, jos auton ilmastointi ei toimi kunnolla | AUTODOCin vinkit
Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
VW PASSAT -autojen yleisimmin vaihdetut auton osat