Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW 5 Sedan (E39) 525 tds, BMW 5 Sedan (E39) 523 i, BMW 5 Sedan (E39) 528 i, BMW 5 Sedan (E39) 525 td, BMW 5 Sedan (E39) 530 d, BMW 5 Sedan (E39) 520 i, BMW 5 Sedan (E39) 520 d, BMW 5 Sedan (E39) 525 d, BMW 5 Sedan (E39) 520 i, BMW 5 Sedan (E39) 530 d, BMW 5 Sedan (E39) 525 i, BMW 5 Sedan (E39) 530 i, BMW 5 Sedan (E39) 520 i Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen BMW E39-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet 5 Sedan (E39) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin BMW E39 523 i -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki BMW E39 523 i -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – BMW E39. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 22
Kuusiokolokärki nro H6.
Kuusiokolokärki nro H7.
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Iskunvaimentimen hylsy
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Pallonivelen ulosvedin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – BMW E39. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – BMW E39. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    BMW 5 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 5 SERIES -autoon
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojus. Käytä sorkkarautaa.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue pyörät kiiloilla.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW 5 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  8. Vaihe 8
    BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – BMW E39. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  10. Vaihe 10
    Irrota pyörä.
    Vaihe 11
    BMW 5 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 5 SERIES -autoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 13
    BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota jarrusatula ja sen pidike. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: joustintuen – BMW E39. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: BMW 5 Sedan (E39) 528 i 2000 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  18. Vaihe 19
    BMW 5 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 5 SERIES -autoon
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 18.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW 5 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita raidetangon pää olka-akselista.
  23. Vaihe 24
    BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – BMW E39. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita ABS-anturin johdot.
  25. Vaihe 26
    BMW 5 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 5 SERIES -autoon
    Irrota kolmiotukivarren suojus.
  27. Vaihe 28
    BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - vinkkejä
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota tukivarren etukiinnitys.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: BMW 5 Sedan (E39) 528 i 2000 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota tukivarren takakiinnitys.
  33. Vaihe 34
    BMW 5 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 5 SERIES -autoon
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    BMW E39 – Älä laske vaihteistonostinta liian nopeasti, jotta auton komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  37. Vaihe 38
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    Vaihto: joustintuen – BMW E39. AUTODOCin vinkki:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
    Vaihe 39
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW 5 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita joustintuki.
  38. Vaihe 40
    BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – BMW E39. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  39. Vaihe 41
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Purista jousi.
  40. Vaihe 42
    BMW 5 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  41. Vaihe 43
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 5 SERIES -autoon
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  42. Vaihe 44
    BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vapauta kierrejousi.
  43. Vaihe 45
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - vinkkejä
    Irroita jousi.
  44. Vaihe 46
    Vaiheittaiset suositukset BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    Vaihto: joustintuen – BMW E39. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.
  45. Vaihe 47
    Tee se itse -vaihto: BMW 5 Sedan (E39) 528 i 2000 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – BMW E39. AUTODOC suosittelee:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  46. Vaihe 48
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  47. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  48. Vaihe 50
    BMW 5 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  49. Vaihe 51
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 5 SERIES -autoon
    Purista jousi.
  50. Vaihe 52
    Kuinka poistaa BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  51. Vaihe 53
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 64 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  52. Vaihe 54
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW 5 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Lopeta jousen painaminen.
  53. Vaihe 55
    BMW 5 SERIES -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista asennettu joustintuki.
  54. Vaihe 56
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW 5 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  55. Vaihe 57
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeet. Älä kiristä sitä.
    AUTODOC suosittelee:
    BMW E39 – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni.
    Vaihe 58
    BMW 5 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Käsittele ohjausnivelessä oleva joustintuen asennuspaikka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  56. Vaihe 59
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 5 SERIES -autoon
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW 5 Sedan (E39) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW 5 Sedan (E39) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
BMW 5 Sedan (E39) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 5 Sedan (E39) 528 i - vaihto nõuanded
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit BMW E39 523 i - vaihtovinkit
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - BMW 5 Sedan (E39) 530d 3.0 Iskari vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin BMW E39 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit