Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW X3 (E83) xDrive 20 d, BMW X3 (E83) xDrive 30 d, BMW X3 (E83) xDrive 30 i, BMW X3 (E83) 3.0 i xDrive, BMW X3 (E83) 3.0 d, BMW X3 (E83) 2.0 d, BMW X3 (E83) 2.0 i, BMW X3 (E83) 3.0 d, BMW X3 (E83) 3.0 si, BMW X3 (E83) 2.5 si, BMW X3 (E83) 3.0 sd, BMW X3 (E83) 2.0 sd, BMW X3 (E83) xDrive 20 i, BMW X3 (E83) xDrive 25 i, BMW X3 (E83) xDrive 30 i, BMW X3 (E83) xDrive 20 d, BMW X3 (E83) xDrive 18 d, BMW X3 (E83) xDrive 30 d, BMW X3 (E83) xDrive 35 d, BMW X3 (E83) 2.5 i, BMW X3 (E83) xDrive 18 d, BMW X3 (E83) 2.5 si xDrive, BMW X3 (E83) xDrive 28 i, BMW X3 (E83) 3.0 i, BMW X3 (E83) 3.0 si, BMW X3 (E83) 3.0 d, BMW X3 (E83) xDrive 25 i Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet BMW X3 E83 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen BMW X3 E83-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet X3 (E83) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin BMW X3 E83 2.0 d -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki BMW X3 E83 2.0 d -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – BMW X3 E83. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 16
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 21
Kuusiokolokärki nro H6
Iskunvaimentimen hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – BMW X3 E83. AUTODOCin vinkki:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Huom! Kaikki työ BMW X3 E83 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 5
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Löysää joustintuen ylemmät kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW X3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. BMW X3 E83
  8. Vaihe 9
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarruletku.
  10. Vaihe 11
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - vinkkejä
    Irroita ABS-anturin johdot.
  14. Vaihe 15
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset BMW X3 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: BMW X3 (E83) 2.0 sd 2008 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 20
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – BMW X3 E83. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Irroita tukivarren kiinnikkeet apurungosta. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 22
    Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
    Vaihe 23
    Kuinka poistaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  21. Vaihe 24
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    BMW X3 E83 – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
    Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita joustintuki.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW X3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – BMW X3 E83. Ammattilaiset suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  23. Vaihe 27
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Purista jousi.
  24. Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojus. Käytä sorkkarautaa.
  25. Vaihe 29
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  26. Vaihe 30
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 31
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - vinkkejä
    Vapauta kierrejousi.
  29. Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset BMW X3 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jousi.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: BMW X3 (E83) 2.0 sd 2008 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – BMW X3 E83. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  31. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – BMW X3 E83. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  32. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  33. Vaihe 37
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  34. Vaihe 38
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  35. Vaihe 39
    Kuinka poistaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Purista jousi.
  36. Vaihe 40
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  37. Vaihe 41
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW X3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 64 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – BMW X3 E83. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  38. Vaihe 42
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  39. Vaihe 43
    Asenna joustintuen kiinnikkeen suojus.
    Vaihe 44
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Lopeta jousen painaminen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0

Kattavat oppaat osan Iskunvaimentimet vaihtamiseen eri BMW X3-malleissa

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW X3 (E83) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW X3 (E83) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
BMW X3 (E83) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 (E83) 2.0 sd - vaihto nõuanded
    5 virhettä moottoria pestäessä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit BMW X3 E83 2.0 d - vaihtovinkit
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - BMW X3 (E83) 3.0 d Iskari vaihto-opas
    Tee se itse -auton äänieristys | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin BMW X3 E83 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa