Kuinka vaihtaa etuiskunvaimentimet MERCEDES-BENZ A W169 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Mercedes W169-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet A-sarja (W169) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  3. Vaihe 4
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W169
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita ABS-anturin johdot. Käytä sorkkarautaa.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrupalojen kuluman ilmaisimen pistoke. Käytä sorkkarautaa.
    Huomio!
    Kaikissa autoissa ei välttämättä ole jarrupalan kulumisenilmaisimen anturia.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarruletkun pidike. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 9
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan kallistuksenvakaajan tankoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  11. Vaihe 14
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
    Vaihe 15
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Laske autoa. Avaa konepelti. Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  12. Vaihe 16
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 17
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro E12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irrota jäähdytysnestesäiliö.
  14. Vaihe 19
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W169. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
    Vaihe 20
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita joustintuki.
  15. Vaihe 21
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 170 1.7 (169.032, 169.332) 2009 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 22
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
    Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W169. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  17. Vaihe 24
    Purista jousi.
    Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpään laakerin suojus. Käytä tasapäisiä ruuvimeisseleitä (2 kappaletta).
  18. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 27
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 28
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita yläjoustintuen laakeri. Käytä sorkkarautaa.
  21. Vaihe 29
    Vapauta kierrejousi.
    Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jousi.
  22. Vaihe 31
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W169. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  23. Vaihe 32
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W169. Ammattilaiset suosittelevat:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  24. Vaihe 33
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  25. Vaihe 34
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
    Vaihe 35
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Aseta jousi iskunvaimentimeen. Purista jousi.
  26. Vaihe 36
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
    Vaihe 37
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 65 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Mercedes W169. AUTODOCin vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 170 1.7 (169.032, 169.332) - vaihto nõuanded
    TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Mercedes W169 A 180 CDI 2.0 (169.007, 169.307) - vaihtovinkit
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 150 1.5 (169.031, 169.331) Iskari vaihto-opas
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Heilahduksenvaimennin Mercedes W169 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Miksi jarrusi vinkuvat? | AUTODOCIN vinkit