Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.4, RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.6, RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 2.0, RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM0F, LM0T, LM2B), RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.9 dCi (LM0G, LM1G, LM2C), RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.9 dCi, RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM02, LM13, LM2A), RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM1F), RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM1E), RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.9 dCi, RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.9 dCi (LM14, LM1D), RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.6 16V (LM1R, LM0C), RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM16), RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.6, RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.9 dCi, RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 2.0 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet RENAULT MEGANE 2 (LM) -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Renault Megane 2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet MEGANE II Sedan (LM0/1_) -malliin ja muihin RENAULT-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin RENAULT MEGANE II Saloon (LM0/1_) 1.6 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki RENAULT MEGANE II Saloon (LM0/1_) 1.6 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Renault Megane 2. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 19
Kuusiokolokärki nro H6.
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 19
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Tasataltta
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Renault Megane 2. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Renault Megane 2
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    RENAULT MEGANE Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojan pidikkeet. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT MEGANE -autoon
    Nosta joustintuen kiinnikkeen suojaa hieman. Käsittele joustintuen kiinnityksen kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue pyörät kiiloilla.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto RENAULT MEGANE -autoon - lataa kuvitettu opas
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  8. Vaihe 8
    RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Renault Megane 2
  10. Vaihe 10
    RENAULT MEGANE Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota pyörä.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT MEGANE -autoon
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 12
    RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE -autoon - vinkkejä
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM1E) 2017 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen laakerin alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kierreleuan väännintä.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihto: joustintuen – Renault Megane 2. Vinkki:
    Varmista, että olka-akseli on tuettu.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä vasaraa. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa.
  18. Vaihe 18
    RENAULT MEGANE Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita iskunvaimentimen jousen yläkiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: joustintuen – Renault Megane 2. AUTODOCin vinkki:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT MEGANE -autoon
    Irroita joustintuki.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Renault Megane 2. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Purista jousi.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto RENAULT MEGANE -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 23
    RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vapauta kierrejousi.
  25. Vaihe 25
    RENAULT MEGANE Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jousi.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT MEGANE -autoon
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
  27. Vaihe 27
    RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Renault Megane 2. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE -autoon - vinkkejä
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  29. Vaihe 29
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  30. Vaihe 30
    Tee se itse -vaihto: RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM1E) 2017 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  31. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Purista jousi.
  32. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa RENAULT MEGANE -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM1E) - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit RENAULT MEGANE II Saloon (LM0/1_) 1.6 - vaihtovinkit
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - RENAULT MEGANE II Sedan (LM0/1_) 1.9 dCi Iskari vaihto-opas
    Tärkeitä eroja autotyökalujen välillä | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin RENAULT MEGANE II Saloon (LM0/1_) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka estää auton ikkunoita huurtumasta | AUTODOCin vinkit