Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SKODA FABIA (6Y2) 1.4 16V, SKODA FABIA (6Y2) 1.4, SKODA FABIA (6Y2) 1.9 SDI, SKODA FABIA (6Y2) 1.0, SKODA FABIA (6Y2) 1.9 TDI, SKODA FABIA (6Y2) 1.4, SKODA FABIA (6Y2) 1.4 16V, SKODA FABIA (6Y2) 2.0, SKODA FABIA (6Y2) 1.2, SKODA FABIA (6Y2) 1.2, SKODA FABIA (6Y2) 1.9 TDI RS, SKODA FABIA (6Y2) 1.4 TDI, SKODA FABIA (6Y2) 1.4 TDI, SKODA FABIA (6Y2) 1.4 TDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet FABIA (6Y2) -malliin ja muihin SKODA-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Skoda Fabia 6y2 1.2 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Skoda Fabia 6y2 1.2 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – SKODA FABIA (6Y2). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
12-kulmainen hylsy nro 36
Kuusiokolokärki nro H5.
Kuusiokolokärki nro H7.
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Vannehylsy nro 17
Iskunvaimentimen hylsy
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Meisti
Vasara
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – SKODA FABIA (6Y2). AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – SKODA FABIA (6Y2). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 5
    SKODA FABIA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SKODA FABIA -autoon
    Irroita navan laakerin suojus.
    Huomio!
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita navan lukitusmutteri. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 36. Käytä kierreleuan väännintä.
  6. Vaihe 8
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – SKODA FABIA (6Y2). Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SKODA FABIA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 11.1
    SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen.
    Vaihe 11.2
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 12
    SKODA FABIA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SKODA FABIA -autoon
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 14
    SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  13. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: SKODA FABIA (6Y2) 1.4 2003 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Puhdista pallonivelen asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  17. Vaihe 20
    SKODA FABIA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita pallonivel tukivarresta. Käytä sorkkarautaa.
  18. Vaihe 21
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SKODA FABIA -autoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 36.
  19. Vaihe 22
    Kuinka poistaa SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele olka-akselissa olevan vetoakselin asennuskohta. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vedä vetoakseli ulos olka-akselista, ja kiinnitä se koriin nostamalla sitä. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
    Vaihto: joustintuen – SKODA FABIA (6Y2). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SKODA FABIA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  22. Vaihe 25
    SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
    AUTODOC suosittelee:
    SKODA FABIA (6Y2) – Älä laske vaihteistonostinta liian nopeasti, jotta auton komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.Varmista, että ohjausnivel ei pysyy kuormitettuna.
  23. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    SKODA FABIA (6Y2) – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  24. Vaihe 27
    SKODA FABIA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita joustintuki.
  25. Vaihe 28
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SKODA FABIA -autoon
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – SKODA FABIA (6Y2). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  26. Vaihe 29
    SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Purista jousi.
  27. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon - vinkkejä
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarsi. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: SKODA FABIA (6Y2) 1.4 2003 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
  30. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vapauta kierrejousi.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jousi.
  32. Vaihe 35
    SKODA FABIA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – SKODA FABIA (6Y2). Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  33. Vaihe 36
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SKODA FABIA -autoon
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  34. Vaihe 37
    Kuinka poistaa SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  35. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SKODA FABIA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SKODA FABIA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
  37. Vaihe 40
    SKODA FABIA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SKODA FABIA (6Y2) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SKODA FABIA (6Y2) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
SKODA FABIA (6Y2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SKODA FABIA (6Y2) 1.4 - vaihto nõuanded
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa
  • Vaihtaa Iskarit Skoda Fabia 6y2 1.2 - vaihtovinkit
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SKODA FABIA (6Y2) 1.4 16V Iskari vaihto-opas
    Tärkeitä eroja autotyökalujen välillä | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Skoda Fabia 6y2 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit