Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
NISSAN X-TRAIL (T30) 2.0 4x4, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.2 Di 4x4, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.2 dCi 4x4, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.0, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.2 dCi, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.0, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.5 4x4, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.0 4x4, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.2 DCi FWD, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.5 4x4, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.5 4x4, NISSAN X-TRAIL (T30) 2.2 DCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa taakse joustintuet NISSAN X TRAIL T30 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki taakse Nissan X Trail T30-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet X-TRAIL (T30) -malliin ja muihin NISSAN-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Nissan X Trail t30 2.2 dCi 4x4 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Nissan X Trail t30 2.2 dCi 4x4 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Nissan X Trail T30. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 19
17 mm iskunvaimentimen mutterin hylsy
D10 mm iskunvaimentimen mutterin hylsy
Vannehylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Vasara
Muovinen verhoilun irrotustyökalu
hydraulinen kierrejousipuristin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Nissan X Trail T30. AUTODOCin vinkki:
  • Molemmat takajousituksen joustintuet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Takajousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Huom! Kaikki työ Nissan X Trail T30 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa takaluukku.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kansi tavaratilan sivujen pehmusteesta. Käytä muovista verhoilun irrotustyökalua.
  3. Vaihe 3
    NISSAN X-TRAIL Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN X-TRAIL -autoon
    Löysää joustintuen tangon mutteri. Älä kierrä sitä kokonaan irti. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää joustintuen ylemmät kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: joustintuen – Nissan X Trail T30. AUTODOCin vinkki:
    Älä kierrä ylempiä kiinnikkeitä täysin irti, sillä ne saattavat pitää myös muita jousituksen osia paikallaan.
  6. Vaihe 6
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 21.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto NISSAN X-TRAIL -autoon - lataa kuvitettu opas
    Nosta autoa.
    AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  8. Vaihe 9
    NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Nissan X Trail T30
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota pyörä.
  10. Vaihe 11
    NISSAN X-TRAIL Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN X-TRAIL -autoon
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnike, joka liittää jarruletkun iskunvaimentimeen. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: NISSAN X-TRAIL (T30) 2.5 4x4 2002 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää joustintuen akselitappiin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä kiinnitysruuvi irti, joka yhdistää joustintuen takaolka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue takaolka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  18. Vaihe 19
    NISSAN X-TRAIL Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Nissan X Trail T30
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN X-TRAIL -autoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota iskunvaimennin takaolka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita joustintuki.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto NISSAN X-TRAIL -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 24
    NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Aseta joustintuki jousipuristintyökaluun.
    AUTODOC suosittelee:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Purista jousi.
  25. Vaihe 26
    NISSAN X-TRAIL Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN X-TRAIL -autoon
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  27. Vaihe 28
    NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Nissan X Trail T30. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon - vinkkejä
    Vapauta kierrejousi.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jousi.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: NISSAN X-TRAIL (T30) 2.5 4x4 2002 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
    AUTODOC suosittelee:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  33. Vaihe 34
    NISSAN X-TRAIL Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Purista jousi.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse NISSAN X-TRAIL -autoon
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa NISSAN X-TRAIL -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
    Vaihto: joustintuen – Nissan X Trail T30. AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että joustintuki on asennettu oikeaan asentoon merkintöjen mukaisesti.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä 17 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä D10 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata NISSAN X-TRAIL (T30) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
NISSAN X-TRAIL (T30) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
NISSAN X-TRAIL (T30) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet NISSAN X-TRAIL (T30) 2.5 4x4 - vaihto nõuanded
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Vaihtaa Iskarit Nissan X Trail t30 2.2 dCi 4x4 - vaihtovinkit
    5 virhettä moottoria pestäessä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - NISSAN X-TRAIL (T30) 2.2 Di 4x4 Iskari vaihto-opas
    Miten kiillottaa auto | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Nissan X Trail t30 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit