Milloin vaihtaa Vaihteistoöljy OPEL CORSA -autossa
Osakategorian Vaihteistoöljy suositeltu vaihtoväli: 4 year / 60000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.0 (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.2 (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.8 (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.7 DTI (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.7 DI (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.4 (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.0 (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.3 CDTI (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.7 CDTI (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.2 Twinport (F08, F68), OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.4 Twinport (F08, F68) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Vaihteistoöljy Corsa C Hatchback (X01) -malliin ja muihin OPEL-malleihin
Kuinka vaihtaa Vaihteistoöljy Opel Corsa C 1.2 (F08, F68) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Vaihteistoöljy
Kuinka vaihtaa Automaattivaihteistoöljy Opel Corsa C 1.2 (F08, F68) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Automaattivaihteistoöljy
Kuinka vaihtaa Vaihteistoöljy (käsi-) Opel Corsa C 1.2 (F08, F68) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Vaihteistoöljy (käsi-)
Työkalut
Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – OPEL CORSA C (F08, F68). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
Puhdistus- ja ohennusaine
Tiivisteaine
Hylsyavain nro 11
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 16
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tiivistekaavin
Suppilo
Öljypohja
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – OPEL CORSA C (F08, F68). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – OPEL CORSA C (F08, F68). Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Nosta autoa käyttämällä autonostinta tai aseta se rasvamontun päälle.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa Vaihteistoöljy OPEL CORSA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue moottorin pohjapanssari. Käytä vaihteistonostinta.
  2. Vaihe 5
    Kuinka vaihtaa OPEL CORSA -auton Vaihteistoöljy – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota öljypohjan alemman kannen kiinnittimet. Käytä hylsyä nro 12.
    Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – OPEL CORSA C (F08, F68). AUTODOC suosittelee:
    Välttääksesi vammoja, pidä moottorin pohjapanssaria varovaisen tiukasti ruuvatessasi irti kiinnikkeitä ja laskiessasi hydraulista vaihteistonostinta.
  3. Vaihe 6
    OPEL CORSA Vaihteistoöljy vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita hydraulinen vaihteistonostin. Poista öljypohjan kansi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – OPEL CORSA C (F08, F68). Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  4. Vaihe 7
    Vaihtaa Vaihteistoöljy itse OPEL CORSA -autoon
    Puhdista vaihteiston öljypohja. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  5. Vaihe 8
    Kuinka poistaa OPEL CORSA -auton Vaihteistoöljy - helposti seurattavat online-ohjeet
    Valmistele jäteöljysäiliö, jonka tilavuus on vähintään 2 l.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Vaihteistoöljy OPEL CORSA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti vaihteiston öljypohjan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 11. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vaihteistoöljy-osien vaihto OPEL CORSA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vaihteiston öljypohja.
    Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – OPEL CORSA C (F08, F68). Vinkki:
    Kun irrotat vaihteiston öljypohjaa, kallista sitä niin, että neste valuu vain sen toiselta sivulta.
  8. Vaihe 11
    OPEL CORSA -auton Vaihteistoöljy: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Valuta käytetty öljy pihalle.
    AUTODOC suosittelee:
    Odota, kunnes neste on valunut kokonaan öljypohjasta.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vaihteistoöljy OPEL CORSA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista vaihteiston öljypohjan asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  10. Vaihe 13
    OPEL CORSA Vaihteistoöljy vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota vaihteiston öljypohjan tiiviste. Käytä tiivistekaavinta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Vaihteistoöljy itse OPEL CORSA -autoon
    Puhdista vaihteiston öljypohjan tiivisteen asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Käytä puhdistus- ja ohennusainetta.
  12. Vaihe 15
    OPEL CORSA -auton Vaihteistoöljy: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Laita tiivisteainetta vaihteiston öljypohjan tiivisteen asennuskohtaan. Asenna uusi vaihteiston öljypohjan tiiviste.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Vaihteistoöljy OPEL CORSA -autoon - vinkkejä
    Käsittele vaihteiston öljypohjan asennuskohta. Käytä puhdistus- ja ohennusainetta.
    Vaihto: manuaalivaihteistoöljy – OPEL CORSA C (F08, F68). AUTODOCin vinkki:
    Älä päästä nestettä vaihteiston öljypohjan asennuskohtaan.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset OPEL CORSA -auton Vaihteistoöljy-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna ja kiristä vaihteiston öljypohja.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.3 CDTI (F08, F68) 2004 -auton Vaihteistoöljy - online-opas
    Kiristä vaihteiston öljypohjan kiinnityspultit ristikkäin. Käytä hylsyä nro 11. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 20 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata OPEL Corsa C Hatchback (X01) Vaihteistoöljy itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
OPEL Corsa C Hatchback (X01) Vaihteistoöljy vaihtaminen - online-opas
OPEL Corsa C Hatchback (X01) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Vaihdelaatikon öljy OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.3 CDTI (F08, F68) - vaihto nõuanded
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Vaihtaa Vaihdelaatikko öljy Opel Corsa C 1.2 (F08, F68) - vaihtovinkit
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - OPEL Corsa C Hatchback (X01) 1.0 (F08, F68) Vaihdelaatikon öljy vaihto-opas
    5 asiaa, joita ei pidä tehdä automatisoidulla manuaalivaihteistolla | AUTODOC
  • Vaihdelaatikko öljy Opel Corsa C vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit