Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD MONDEO III (B5Y) 1.8 16V, FORD MONDEO III (B5Y) 1.8 16V, FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V, FORD MONDEO III (B5Y) 2.5 V6 24V, FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V DI / TDDi / TDCi, FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V TDDi / TDCi, FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 TDCi, FORD MONDEO III (B5Y) ST220, FORD MONDEO III (B5Y) 1.8 SCi, FORD MONDEO III (B5Y) 2.2 TDCi, FORD MONDEO III (B5Y) 3.0 V6 24V Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit MONDEO III (B5Y) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Ford Mondeo b5y 2.0 16V TDDi / TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Ford Mondeo b5y 2.0 16V TDDi / TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – FORD MONDEO III (B5Y). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Yleispuhdistussuihke
Elektroniikan puhdistusspray
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 32
Iskunvaimentimen hylsy
Laakerien asennustyökalusarja
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Meisti
Pallonivelen ulosvedin
Ulosvetäjä
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä FORD MONDEO III (B5Y) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ FORD MONDEO III (B5Y) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 32. Käytä kierreleuan väännintä.
  3. Vaihe 4
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 5
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD MONDEO -autoon
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. FORD MONDEO III (B5Y)
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnitysmutteri.
  8. Vaihe 10
    FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 12
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD MONDEO -autoon
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD MONDEO III (B5Y). AUTODOCin vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  12. Vaihe 14
    FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrulevyt.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V 2006 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista ABS-anturin kiinnike. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota ABS-anturin liitin.
  18. Vaihe 20
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen ohjausvarteen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD MONDEO -autoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnitysruuvit.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  23. Vaihe 25
    FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD MONDEO III (B5Y). Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  25. Vaihe 27
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita pallonivel tukivarresta.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD MONDEO -autoon
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 29
    FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa. Käytä vasaraa.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V 2006 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vedä laakerin sisäkehä ulos pyörännavasta. Käytä ulosvetäjää. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  33. Vaihe 35
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  34. Vaihe 36
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD MONDEO -autoon
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD MONDEO III (B5Y). AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  35. Vaihe 37
    Käsittele pyörännavan asennuskohta. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 38
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD MONDEO III (B5Y). Vinkki:
    Varmista, että pyörännapa on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Käsittele ohjausnivelessä oleva joustintuen asennuspaikka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  38. Vaihe 41
    FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna olka-akseli yhdessä pyörännavan kanssa kokoonpanoon.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna kiinnityspultti.
  40. Vaihe 43
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa kiinnike kiinni, joka yhdistää iskunvaimentimen ja olka-akselin. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD MONDEO III (B5Y) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD MONDEO III (B5Y) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
FORD MONDEO III (B5Y) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Ford Mondeo b5y 2.0 16V TDDi / TDCi - vaihtovinkit
    Kuinka korjata auto AUTODOC CLUBin avulla
  • Huolto vinkit - FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 TDCi Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Ford Mondeo b5y vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä syytä, miksi autosi vinkuu | AUTODOCin vinkit