Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Toledo III (5P2) 1.6, SEAT Toledo III (5P2) 2.0 FSI, SEAT Toledo III (5P2) 1.9 TDI, SEAT Toledo III (5P2) 2.0 TDI 16V, SEAT Toledo III (5P2) 1.8 TFSI, SEAT Toledo III (5P2) 2.0 TDI, SEAT Toledo III (5P2) 2.0 TFSI, SEAT Toledo III (5P2) 2.0 TDI, SEAT Toledo III (5P2) 2.0 TDI, SEAT Toledo III (5P2) 1.4 16V, SEAT Toledo III (5P2) 1.4 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Toledo III (5P2) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Seat Toledo 3 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Seat Toledo 3 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Seat Toledo 3 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – SEAT TOLEDO III (5P2). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 21
12-kulmainen hylsy nro 24
XZN-hylsy nro 12
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Iskutaltta
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä SEAT TOLEDO III (5P2) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ SEAT TOLEDO III (5P2) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT TOLEDO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 24. Käytä kierreleuan väännintä.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa SEAT TOLEDO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 5
    Nosta autoa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – SEAT TOLEDO III (5P2). Ammattilaiset suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 6
    SEAT TOLEDO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. SEAT TOLEDO III (5P2)
  4. Vaihe 7
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT TOLEDO -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 8
    Kuinka poistaa SEAT TOLEDO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT TOLEDO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SEAT TOLEDO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 11
    SEAT TOLEDO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit SEAT TOLEDO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – SEAT TOLEDO III (5P2). Vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. Vaihe 13
    SEAT TOLEDO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen ohjausvarteen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT TOLEDO -autoon
    Kierrä pallonivelen ja tukivarren yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 15
    SEAT TOLEDO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT TOLEDO -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset SEAT TOLEDO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrulevyt.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: SEAT Toledo III (5P2) 1.6 2006 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota pallonivel tukivarresta.
  16. Vaihe 19
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan.
    Vaihe 20
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT TOLEDO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: pyöränlaakerit – SEAT TOLEDO III (5P2). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa SEAT TOLEDO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  18. Vaihe 23
    SEAT TOLEDO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 24
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT TOLEDO -autoon
    Kierrä pyörännavan pultit irti. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä kierreleuan väännintä.
  20. Vaihe 25
    Kuinka poistaa SEAT TOLEDO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnitysruuvit.
  21. Vaihe 26
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT TOLEDO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota navan laakerin kanssa, sillä ne on tehty kokoonpanossa. Käytä vasaraa.
  22. Vaihe 27
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SEAT TOLEDO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 28
    SEAT TOLEDO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Käsittele pyörännavan asennuskohta. Käytä kuparitahnaa.
  24. Vaihe 29
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit SEAT TOLEDO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna uusi pyörännapa yhdessä laakerin kanssa.
  25. Vaihe 30
    SEAT TOLEDO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna kiinnityspultit.
  26. Vaihe 31
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT TOLEDO -autoon
    Kiristä pyörännavan pultit. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 70 Nm vääntömomentilla.
  27. Vaihe 32
    SEAT TOLEDO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Toledo III (5P2) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Toledo III (5P2) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
SEAT Toledo III (5P2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri SEAT Toledo III (5P2) 1.6 - vaihto nõuanded
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Seat Toledo 3 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Miten kiillottaa auto | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Toledo III (5P2) 2.0 TDI 16V Takapyörän laakeri vaihto-opas
    6 parasta tuotetta autosi parantamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Seat Toledo 3 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka tehdä omatekoinen vaahdotin | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille