Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 SDI, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.4 16V, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.8, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.8 T, VW Golf IV Hatchback (1J1) 2.3 V5, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.8 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 2.8 VR6 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 2.0, VW Golf IV Hatchback (1J1) 2.3 V5 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 16V, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6, VW Golf IV Hatchback (1J1) 2.3 V5, VW Golf IV Hatchback (1J1) 2.3 V5 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 2.0 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.9 TDI 4motion, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.8 T GTI, VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 FSI, VW Golf IV Hatchback (1J1) 3.2 R32 4motion Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa Etupyörän laakeri VW GOLF 4 -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen VW Golf 4-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Golf IV Hatchback (1J1) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Golf 4 1.4 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Golf 4 1.4 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Golf 4 1.4 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 4. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 30
Kuusiokolokärki nro H7.
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vasara
Tasapäinen ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Lukkorengaspihdit
Laakerien asennustyökalusarja
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 4. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä VW Golf 4 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 4. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 17.
    Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Golf 4
  3. Vaihe 5
    VW GOLF Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW GOLF -autoon
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  5. Vaihe 7.1
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet.
    Vaihe 7.2
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Käytä kuusiokoloavainta nro H7.Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Golf 4. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  7. Vaihe 9
    VW GOLF -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrulevyt.
  8. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita pyörännavan akselimutteri.Käytä hylsyä nro 30.
  9. Vaihe 11
    Irroita vetoakseli.
    Vaihe 12
    VW GOLF Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 13
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW GOLF -autoon
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista.Käytä hylsyä nro 19.Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 14
    VW GOLF -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita raidetangon pää olka-akselista.
  12. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Irroita ABS anturi olka-akselista.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  13. Vaihe 16
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista.Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  14. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 16V 2002 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista.Käytä vasaraa.Käytä sorkkarautaa.
  15. Vaihe 19
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen.Käytä yhdistelmäavainta nro 18.Käytä hylsyä nro 18.Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.Käytä vasaraa.
  17. Vaihe 22
    VW GOLF Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  18. Vaihe 23
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW GOLF -autoon
    Paina pyöränapa ulos rullalaakerista.Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.Käytä vasaraa.
  19. Vaihe 24
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita pidike rengas.Käytä lukkorengaspihtejä.
  20. Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Paina pyörännavan laakerit ulos.
  21. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Paina uusi laakeri olka-akseliin.
  22. Vaihe 27
    VW GOLF -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna pidike rengas paikoilleen.Käytä lukkorengaspihtejä.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Golf IV Hatchback (1J1) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Golf IV Hatchback (1J1) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VW Golf IV Hatchback (1J1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 16V - vaihto nõuanded
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Golf 4 1.4 16V - vaihtovinkit
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Asioita, joita ei koskaan tulisi tehdä manuaalivaihteistolla | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Golf 4 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit